Practial joke!

Jag vart utsatt för ovanstående idag. Fan.

För att göra en längre historia något kortare så har jag och min kollega Luke spenderat sista tiden med att göra livet något surare för varandra under arbetstid. Luke har dock ett visst advantage över mig då han är min team-leader och har diverse fördelar i hur långt han kan sträcka sig i dessa pranks..

Jag har vid något/några tillfällen belamrat hans skrivbord med allt skit jag kan hitta på kontoret så som tomburkar, kaffekoppar, godisburkar etc etc etc. I gengäld super-gluade han fasst 2 pennor samt min internetdosa på min fina kalender! Observera fina kalender som jag avgudade högt! Om man limmar fast ett föremål i ett annat så blir det sällan omärkt.. Det vill säga, som den gången förra veckan då jag limmade fast en kaffemugg på mitt finger. Självklart följde mitt fingeravtryck med på muggen när jag skruvade/rev/slet loss den då jag insåg att det var svårt att arbeta med en mugg fastklistrad på fingret.

Det jag vill komma till är att min kalender är inte lika fin längre... Tack vare Luke... Detta kräver hämnd...

Jag och en annan kollega kom på det perfekta skämtet. En bild säger mer än tusen ord, se bild 4. Hur bra är inte det?
Hur som helst så krävs det planering innan våran plan kan skrida till verket.

Jag vart hur som helst utsatt för ett prank innan dess, dvs idag!!

I fredags skickade jag ut ett email på Luke's bekostnad. Se nedan.

With the upcoming yearly review, we have decided to implement several changes to the bwin conduct policy. Please respect and adhere to the new guidelines, as they are set up for everyone's wellbeing.

- Employees will now receive 59 minutes for lunch instead of the regular 60. This cost saving measure will allow the company to save enough money to get new pens for all the staff next year. Please note that this new policy will be monitored with the new video surveillance that has been installed in the lunch room.

- Due to the number of personal calls being made at work we are now allowing friends to visit you while you are working between 14:55 PM and 15:00 PM.

- Since there have been so many accusations of sexual harassment it is now our policy not to make eye contact while at work. Employees should look down and to the left while speaking to each other. If you need to look up at a computer screen or a report please ensure to cover your eyes to avoid any accidental eye contact.


Detta email skickades ut från våran avdelnings emailadress, dvs inte min personliga adress. Så ingen kunde egentligen veta vem det var som hade sänt det om man inte valde att lita på signaturen 'Luke's father'. Det gjorde ingen.

Min chef Quinton misstänke mig på momangen men jag blånekade. Han påpekade även att han kunde spåra vem det var som hade skickat det och att han skulle kalla till möte med den personen på måndagen, så vidare det inte var jag och jag erkände. Jag vart lite smånervös men stolt som jag är så fortsatte jag neka.
På lördagen talades jag och Quinton vid på telefon,  han var inte sig själv och jag misstänkte direkt att något inte stod rätt till.
Idag när jag kom in till kontoret så fann jag ett email där han meddelade att han visste att jag var den skyldige och att vi senare på dagen skulle ha ett möte. Min reaktion på det emailet var att jag vart förbannad och riktigt sur.
Arg som ett bi drog jag på mig hörlurarna och började jobba.. I nästan 5 timmar satt jag och svor över emailet och överreaktionen från Quintons sida. När det väl var dags för möte så höll jag på att explodera. Det var jag, Quinton, Luke och min delaktiga kollega Mojca närvarande i rummet, och det startades med småprat som jag knappt gav tilltal på och jag kände att jag knöt knogarna hårdare och hårdare. Bla bla bla why did you do it etc etc, till slut så skickades ett papper fram till mig som dom bad mig att läsa. Jag trodde på en gång att det var en företagets policy angående sådana saker eller en skriftlig varning och jag vägrade att titta på det, utan vände obstinat bort huvudet som en 14 åring.. När jag slutligen tittade ner så var där ett vitt A4 där det stod "WE LOVE YOU"... Och yes, jag fattar hur DUM jag måste ha sett ut!! Nu är det HÄMND.. Kom med förslag.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback