9 weeks!

Jag bokade precis min flygbiljett hem från Istanbul. Köpte bara enkelbiljett ner, och detta var inte på grund av någon skum baktanke som att jag skulle stanna kvar där, utan enbart för att biljetten till Istanbul gick på 700sek medan biljetten hem till Stockholm på 2600sek.
En rar tjej vid namn Malin som är bosatt i Istanbul tillsammans med sin pojkvän rekomenderade mig om att inte vänta med att köpa flygbiljett hem för ju längre man väntade med reguljärflyg desto dyrare blir det.
Och det insåg jag ju, så igår tänkte jag boka biljett hem men insåg att min internetdosa inte fanns i väskan.
Då kostade biljetten 1400sek. Idag när jag skulle fixa det så hade priset sänkts till 700sek!!! WIIIE!
Men det visade sig att jag hade glömt internetdosan hemma i badrummet..
Hur som helst så har jag 24 timmar på mig att betala så det är lugna fisken. Då kommer jag alltså befinna mig i Istanbul mellan den 28 augusti - 30 Oktober. 9 underbara veckor!

Jag har styrt upp en middag på fredag med min gamle vän Tayfun från Alanya, tillsammans med hans flickvän Louise från Danmark.
Det ska bli supertrevligt! Kommer komma fram runt 13:00 till hotellet enligt mina beräkningar, då tänkte jag leta rätt på närmaste supermarket och inhandla nödvändigheter så som vatten, frukost och kanske festa till det lite med en drink eller två på balkongen! Frågan är bara om man har balkong i Istanbul?
Det visar sig, anyway efter det blir det en blygsam sightseeing. Jag kommer absolut inte dra ut på äventyr och riskera att inte hitta tillbaka till hotellet, så jag ska börja med att se till att jag lär känna omgivningarna till mitt hotel där jag spenderar mina första 7 nätter.

Japp, lite jobb som sagt.. Ska inte uppdatera bloggen förrän jag har svarat på minst 10 email!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback