Sista natten på Hotel Agan.

Jag har haft en riktigt bra dag, hur har ni haft det?
Mötte upp Louise strax innan 12 vid Gülhane och hoppade på spårvagnen till Taksim för en frukost och därefter shopping på Istiklar. Kan liknas vid Drottninggatan men längre och större.. :) Köpte bland annat en grymt snygg päls-väst för senare tillfällen i höst, när den nu kommer?
Kollade upp vad det kostade att använda poolen på ett hotel för en dag, och detta skulle kosta ca 150sek så ni kan ju gissa vart jag kommer befinna mig imorgon efter hotelbytet.
Inhandlade lite nödvändigheter inför skolstarten samt badrums-artiklar. Jag glömde min rakhyvel! Och det var så varmt idag så jag var tvungen att använda shorts, men det kändes som att jag hade långbyxor i och med min päls på benen... Haha!
Vi var förbi Tayfun och hälsade på han i hans juvelbutik som är belägen på ett lyxhotel. Man kan ju önska att man var miljonär ibland alltså.. What a place!
Gick efter det och åt middag vid vattnet och drack självklart té över en massa tjejsnack. Det är så kul att jag har haft Louise idag, hade inte vart lika kul att knata omkring utan någon att babbla med.

Alla varningar jag fick innan jag kom hit känns rätt överdrivna.. Jag fick absolut aldrig gå ensam, inte bära guld eller dyrbara saker, hålla väskan i ett järngrepp och vara allmänt misstänksam mot alla.. Sure, jag har bara vart här i 2 dagar än så länge, men det känns som vilken storstad som helst. Det är vanliga turkar som går på gatorna inga bonde-terorister som aldrig sett en utlänning förut. Dom är moderna här. Visst, man ska alltid vara försiktig men jag hade fått uppfattningen som om det vore värsta krigs-zonen. Känns förövrigt bra också att jag inte känner mig så vilsen längre, har mycket mer koll nu på lokaltrafik och namn samt områden.

Och det är hur mycket kattungar som helst här! Djur överhuvudtaget, men framförallt minimala kattbebisar, och tror ni jag kan hålla mig undan? Jag har våtservetter med mig i väskan så jag kan tvätta händerna efter jag har vart på och gosat, för dom är verkligen oemotståndliga! Jag hittade en annons om en en turkisk inrednings-arkitekt som letade efter en flat mate och hon hade katt! Jag mailade henne igår, men har tyvärr inte fått svar ännu så jag tvekar på att rummet fortfarande är available.. Fick ett tips om en sida av Louise så jag ska in och surfa lite där strax och se om turen är framme.

Tack för kommentarerna, det är kul att få respons från mina vänner :) Annika, hitta en Istanbul turk istället! Kom hit och leta, jag väntar med öppna armar!
Jenny, stort tack, jag hoppas allt är bra med er.

Nedan är random turist bilder från idag bland annat på ett galen tant som samlar duvorna på torget så att ingen vågar passera, omgivningen, jag, Louise och Tayfun samt en bild på mitt nya badrum..





Kommentarer
Axel

Bilder är häftig!! Du ser så lycklig ut. Jag saknar dig!

2009-08-29, 23:41:03
Jenny & Anton

Är ju ändå inne o läser så de är klart jag lämnar spår efter mej, som en snigel typ. :P

De är jätte bra med mej men varför atr vi en annan gång. Inte här iaf. :D

Puss på dej mitt hjärta

2009-08-29, 23:53:40 http://jennyhjartaanton.blogg.se/
Tommi

Allt utanför Sverige är jättefarligt juh :P! Antar att du besökte en vaccinationscentral i Sverige och fick se en lista på sprutor och tabletter som rekommenderas att ta om du vill åka söder om Danmark?

2009-08-30, 15:04:12

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback