finally a bit of a breathing-space..

Realtivt färdig.. Blir man någonsin färdig när man ska utomlands? Jag stressar alltid som en tok sista kvällen och kommer på massor av smågrejjer som jag inte har tänkt på..
Förmodligen onödiga grejjer eftersom man inte tänkt på det tidigare, men ändå..
Min väska väger över 20 kg och jag har försökt rensa lite, men nu kan jag inte ta ur fler saker. Ska försöka fyra av mitt allra charmigaste leende när jag ska checka in och diskret försöka påpeka att jag faktiskt ska vara borta i 9 veckor. Handbagaget är också något kilo övervikt men det tvekar jag på att dom kollar?
Planen är att ha på mig 7 tröjor, dubbla byxor, dubbla underkläder och ska försöka sätta på mig dubbla skor. Men det blir ett projekt för morgondagen, nu orkar jag inte lyfta ett enda finger..
I alla fall så ringer klockan 04:00 imorgon bitti. I skrivande stund om 5 timmar.
Jag var helt bombsäker på att jag skulle vara speedad som en raket när det var läggdags, men icke!
Jag är helt slut.. Har fort runt som en tok idag känns det som.

Hade frisörtid klockan 11, och ingen utskällning där inte. Jag vart som väntat väldigt nöjd (och väldigt blond)..
Anette är en gud, jag litar blint på henne.
Inhandlade sedan det sista och åt därefter en lunch med Annika, Helena och Philip. Kikade en sväng i affärerna sedan skildes vi åt. Drack en chai latte med Philip och sedan åkte jag hem för att få någon ordning på allt..
Hann hänga upp en tvätt med kläder och sedan kom min käraste pappa och hämtade mig för en sväng i ytterliggare ett x antal butiker.. Denna gång på jakt efter ett par högtalare till datorn samt en ny kamera. Köpte Nikon Coolpix kameran och ett par sjukt grymma högtalare som jag inte minns märket på. Många tusenlappar fattigare, men ack så nöjd.
Och sist men inte minst så kom Camilla och Daniel och hämtade upp mig för att åka och äta en avskedsmiddag, och efter det skjutsade dom hem mig och då var det bara att börja stressa igång med det sista.. Pust! Äntligen klar.. Tror jag.

Övervikt är jag beredd på att betala, men satan i gatan om dom ber mig att tömma väskan på något kilo. Det hände ju Beatriz när vi flög från London.. Vilken rix-ångest alltså!? Och det här med SMS check-in, what's up with that? Jag måste ju ändå checka in väskorna så vad är skillnaden? Pappa yrade något om att det är en speciell disk man checkar in resväskan på om man har checkat in via sms, och vart är det då minst risk att dom ska jävlas med mig? Ooohhh, jag skulle behöva ett glas vin.. Eller så hoppar jag helt enkelt i sängs och försöker samla tankarna under natten för att sedan vakna upp utvilad och knivskarp! Bra idé, vi hörs imorgon mina vänner. Good night.

Sjukt gammal bild, men nästan så ljus är jag nu.. Tror jag?






Kommentarer
Anna

asså, du är så läskigt likt en tjejkompis till mig på den bilden. Dubbelgångare. Hade jag inte vetat att det var du så hade det likagärna kunna vara hon. Så sjukt. Fin!

2009-08-31, 22:19:13 http://annahaegerstam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback