Hej då Sverige, Hej Turkiet!

Nu är jag hemmavid för första gången sedan i söndags.
Hann inte uppdatera då, men jag styrde upp en adventsljusstake (intresseflaggan hissas).
Såhär såg det ut!


fusk att tända alla 4 ljus på en gång va? pappa's idé..


Spenderade kvällen hemma hos Anita och Camilla och myste på och berättade rövarhistorier om landet i fjärran..

Hade möte med chefen dagen (måndag) efter klockan 11 som jag själv valde att omboka till 13 på grund av att jag senare på eftermiddagen hade en date med min gamla kära kontaktperson Charlie.
Hade inga andra ärenden i stan den dagen så kände att det skulle bli lite väl mycket dötid att slå ihjäl om jag åkte in till stan redan vid 11..
Inga pengar - ingen shopping, därmed inget att göra.

Mötet med chefen gick sisådär, det gick inte åt det hållet jag hade önskat så jag lämnade kontoret med mycket tankar och funderingar..
Dessa funderingar och tankar är dock bortblåsta nu, för jag tog saken i egna händer och beslutade mig för att inte utsätta mig själv för det jag var igenom sista månaden i Istanbul.
Ovissheten om framtiden, och att bara gå runt och leva utan att veta vad som komma skall.

SÅÅÅ det resulterade i att idag, min första dag på kontoret, så rivstartade jag morgonen med att lämna in min avskedsansökan! (Impuls-Miki i ett nötskal)
Jag kunde inte få besked förrän tidigast om 6 veckor angående ytterliggare tjänsteledighet..
Kärleken och saknaden drar i mig, så jag valde att göra framtiden bestämd och därmed säga upp mig för att återvända till Turklandet så fort som möjligt..

Egentligen är min uppsägningstid enligt mitt kontrakt på tre månader, men jag lämnar om max två månder.
Min chef är guld, det finns ingen bättre.
Har jag tur kanske jag kan få gå ännu tidigare, men då ska jag ha flyt och turen på min sida.. Inşallah.

Så min kära vänner och ovänner, i Sverige blir jag kvar max i två månader så passa på att njuta av min närvaro för sedan flyr jag dit pepparn växer.

Sov 2,5 timme inatt så nu tänkte jag bege mig till min stora sköna säng så att jag är utvilad till en ny spännande arbetsdag! Eeehhh...

Natti natti :)



Kommentarer
Anna

Yey! Du är så beundransvärd som följer ditt hjärta! Måste med andra ord komma till Stockholm innan du lämnar.. kanske för gott? Puss!

2009-12-02, 07:11:02

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback