Personalfest.

Igår var det ju som sagt lite personalfest.
Vi hade föreläsningar under dagen, och därefter pokerturnering och sedan julbord på Mornington Hotel i Östermalm.
Om ärligheten ska fram så var jag extremt otaggad och kände inte alls för att åka in och medverka i aktiviteterna, men det vart en trevlig kväll.

Hade förvisso kunnat hoppa över det sista glaset, och därmed undvikit att behöva ta nattbuss hem..
Jag har inte åkt nattbuss på säkert 3 år, och detta för att det är drygt och att jag alltid har en tendens att somna och vakna upp någon helt annanstans..
Men i dagens ekonomiska situation så var det tyvärr inte aktuellt med taxi hem.

Till min förvåning vann jag inte pokerturneringen (haha), men fick däremot desto mer tid att mingla istället för att sitta vid ett pokerbord.
Julbordet på Mornington var trevligt, trots att jag inte tycker om julmat.
Det fanns hur som helst en välsorterad dessert-buffé så jag gick inte hungrig..

Min plan var att jag skulle stanna kvar för att äta, och kanske ta ett glas vin men därefter bege mig hemåt i och med att jag jobbade dagen efter, läs idag, klockan 8.
Men efter ett snack med min team-leader så lyckades jag ordna semester och kunde därmed ta ett glas till.. Och ett till.. Och en snaps.. Och en till..

Det slutade med att jag och några kollegor gick vidare för ytterliggare ett glas, men därefter åkte jag hem.
Och somnade på nattbussen.. MEN hann av vid rätt station, thank God.

Jag somnade med laptopen i knät, så den stod på när jag vaknade till liv imorse.
Jag måste förmodligen ha skedat med datorn, för kamera, sladdar och diverse tillbehör låg lite överallt.

Massor av bilder från igår, ni får ursäkta :)


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback