Tvåtusennio.

Jaha, år 2009 - vad har man åstadkommit? Haha..

I det stora hela så är jag nöjd med 2009, det har vart ett bra år och jag har växt och blivit starkare.

Vart ska vi starta?
Jo, men mitt hår har genomgått en hejdundrans resa under 2009..
Svart Rihanna-page, ljusbrunt, blond, svart igen, brunt och därefter extensions..


Anyway, året började med ett jobbigt uppbrott från mitt ex, som jag varit 'on & off' med under nästan 4 års tid men slutligen kommit ifrån.
Vi är fortfarande vänner, och det vore ju dumt att inte vara i och med att vi känner varandra så sjukt bra.

Eller för att gå in på detaljer, året började med en sinnessjuk fylleångest efter en totalt urspårad nyårsafton ala fjortisfylla stil, där varken minnet eller telefonen fanns med mig då jag vaknade.

Hur som, en resa till mitt gamla hemland Malta vart av under våren, tror det var i Mars och det var enormt trevligt att få träffa alla igen som jag då inte hade sett på nästan 1 år.
Jag lovade dom samt mig själv att det inte skulle dröja lika länge tills nästa gång jag kom tillbaka..
Ojsan, har jag vart där sedan dess? Icke.


Jag signade upp på Sats och började satsa på träning och ett hälsosamt liv, vilket förmodligen var det bästa beslutet jag tog under hela 2009! :)

Jag visade också vem som var kung i backen i Åre tillsammans med min 'nya' familj, the Lennströms.


Alanya två veckor i Juni var en sjukt lyckad resa tillsammans med gamla och nya vänner.


En helg i Göteborg tillsammans med grymt sköna vänner förgyllde min tillvaro i Juli tror jag det var?


Jag var och såg mina favoriter Coldplay live för första gången, storlsaget är en underdrift!
Dessutom så var jag rökfri den längsta period sedan 10 år tillbaka, detta varade i fem hela dagar..


Och sedan började den enorma nedräkningen till mina två (tre) månader i Istanbul..
I slutet på augusti åkte jag ner till mitt drömland och spenderade 3 underbara månader där i form av studier, med goda vänner samt en ny kärlek.

.. Och som ett oskönt avslut så återvände jag till Sverige och kände mig inte alls frälst med det..
Men nytt år och nya möjligheter, och året startar ju som sagt med en resa ner till Turkiet så det blir nog bra.

Jag har vart supernöjd med den föregående året, och hoppas att 2010 blir lika bra eller förhoppningsvis bättre!
Lite kul, fick precis ett sms av en god vän som bland annat skrev "hoppas nästa år blir bättre"..
Hmm, vet inte hur jag ska tolka det? ;)



Kommentarer
Jenny

Du är finaste älskling <3

2010-01-01, 20:15:03

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback