Tjaffs på kroppen..

Igår fick jag ryck och tänkte testa och se om min navelpiercing hade växt igen.
Icke.
Så nu, 1 år senare efter att jag tog ut den, sitter den där igen.
Omväxling förnöjer!

Jag hade en period i mina tonår då jag tyckte att allt som hade och göra med piercingar och tatueringar var supercoolt.
Detta ångrar jag bittert idag, för jag tycker inte att något av ovanstående är speciellet häftigt.
Åtminstonde inte på min kropp.. Jag vill vara ren.

Piercingarna är förvisso borttagna (förutom naveln nu då), men hålen är fortfarande kvar..
Som nedan till exempel, ser vi två uråldriga bilder av en Miki år 2004.

Jag inledde karriären med att pierca mig där på sidan, vad det nu kallas. (se bild 1)
Den satt i sisådär 6 månader kanske, och sedan råkade jag dammsuga upp den och vid det tillfället då jag hade köpt en ny stav var det försent..

Så jag gick tillbaka till studion någon månad senare för att göra om den, men ångrade mig impulsivt och kom därifrån med två piercingar.. (se bild 2)
En under läppen och en ovanför läppen.. (personlighetskris?)
Så när jag hade munnen stängd så såg det ut som att jag hade en lång stav, och igen-piercad mun..
Hade väl folk uppskattat förvisso..

Naveln gjordes år 2001, och så hade jag även i bröstvårtorna vilket gjordes 2005, och dom satt kvar till för 1 år sedan.
Hur som helst, ärren runt läpparna sitter fortfarande kvar och det stör mig lite.


Meeen, då ska vi inte börja prata om tatueringarna.. Satan!
År 2006 fick jag ett fylleryck medan jag bodde i Alanya och gjorde min första tatuering.
Samma sommar tillkom två till, och åren efter ytterliggare 2.
(Min allra första gjordes i Marmaris då jag var 14 år..)
Så sex tatueringar allt som allt, och hade jag kunnat så hade jag tagit bort alla.



Den stora 'Shivan' högst upp är den värsta av alla.
Jag har försökt åtgärda den 3 gånger, men utan önskat resultat..
För och främst ser hon misshandlad ut, det finns inget i hennes ansikte som är symmetrisk.
Dessutom så förstör den outfits.
Tänk er en fin tubtopsklänning med en håruppsättning, och sen är grådaskig blaffa bak på ryggen?
Fy jag ryser av bara tanken..
Eller när man gifter sig??

Kinestecknerna i mitten står för min systers namn, och den har jag inga större problem med i och med att den kan täckas.
Mitt namn nere på sidan av svanken är inte heller världens största problem.
En riktig impulstatuering på sidan av magen som jag gjorde i brist på annat att göra en solig dag i Alanya 2006.
Den står för mitt stjärntecken, lejonet.
Och sen turkiska flaggan på foten! ;) Den hade jag kunnat göra större och på ett annat ställe, hehe.

Som ni ser så är kärringen bak på ryggen mitt största ångestmoment, men helst så hade jag tagit bort alla.
Det går förvisso, med en jävla massa pengar och laser.
Ska fundera på det den dagen då jag blir ekonomiskt oberoende..



Kommentarer
Lina

Wao! Hade ingen aning om att din rygg såg ut såhär! Vi har liksom inte hunnit vara nakna med varandra ännu. :)

Anonym

Hahahahhahaah jag glømmer aldrig den dagen i Alanya på Palm beach, shit :-) tyckte så synd om dig..

Puss

2009-12-09, 18:08:17

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback