PKK?

Jag har precis kollat på ett program om kurder i Turkiet under det senaste århundradet..
Fick väl lite mer förståelse kan jag erkänna.
Är inte så insatt så jag ska inte uttala mig för mycket, men mina åsikter är att PKK går och drar något väldigt gammalt över sig, och att kanske Turkiet kunde ge en liiiten bit land som kurderna kan få kalla Kurdistan och sedan leva lyckliga och ostörda i alla sina dagar.

Imorgon ska jag träffa Magda som bor på Malta och som jag lärde känna där då jag var bosatt på ön.
Hon är i Stockholm på grund av jobb i några dagar så det blir en fika/middag efter våra jobb vid 17 tiden.
Emmi kanske ansluter också, och efter det tänkte vi kura ner oss i en biosalong med en enorm popcorn-bägare.
Det blir mys.
Är inte det minsta frestad att gå ut och slå klackarna i taket, Sveriges klimat drar liksom ner det suget.. ;)

Tjo och tjim med kameran idag på jobbet!
Jag & Jackie!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback