güle güle.. :(

Okej mina vänner..
One decision made so far..

Jag ska lämna mitt fina, älskade, underbara Istanbul om två veckor... :'(


För att göra en lång historia kort, en historia som jag knappt ens har klarhet i själv..
En anledning är ju att jag måste lämna landet efter 3 månader, och jag har vart här i den perioden om två veckor.
Planen från början var att ta en endags-tripp till Grekland eller Bulgarien, och O pratade dessutom om att han ville ta en mini-weekend någonstans så det problemet hade löst sig..

Hur som helst så har jag vart lite för positiv gällande min ekonomi och kanske inte riktigt anpassat mig till studentlivet, och då pratar vi om att leva ekonomiskt försiktigt..
Så nu lever jag som tidigare sagt på pappas pengar i princip och det känns varken bra, vuxet eller ansvarsfullt.

Jag måste till min förtvivlan hem och styra upp detta.
Hur som helst så kommer nästa stora val då jag landar i Sverige..
Ska jag stanna i Sverige ett tag och jobba, jobba, jobba eller ska jag satsa fullt ut på kärleken och återvända till ett liv med honom i Alanya och jobba där?
Och riskera hela min ekonomiska trygghet och framtid?
Vi alla vet hur jobbsituationen ser ut idag i Sverige..
Det är det svåraste beslutet..
Vågar jag ta det stora steget och offra så mycket för kärleken?

Ena dagen så tänker jag på ena sättet, andra dagen tänker jag på ett annat sätt.
Kommer förhoppningsvis få klarhet i denna fråga väl i Sverige då jag har distans till allt detta och kan tänka klart.

Jag vet vad som är det klokaste och smartaste valet, men när det finns starka känslor med i bilden så blir det helt plötsligt ett enormt svårt val..
En vecka av ångest, stress och deppression tackar jag nu hejdå till.
Den smällen får jag ta om två veckor, nu ska jag njuta mina sista dagar i Istanbul.





Kommentarer
Anonym

Det är inte alla som finner sin kärlek här i livet.. så jag tycker verkligen att du ska satsa på kärleken!!!

2009-11-13, 16:53:08

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback