Kahvaltı yok.

Vad i satans skit?
Jag kunde inte sova igår heller, låg och vände och vred på mig i säkert 2-3 timmar..
Tänkte på 300 saker, och speciellt att något ska gå fel på flygplatsen?
Jag vet inte ens hur många gånger jag har flygit, miljontals, men denna gång så har jag en skum nojja..
Kan mycket väl bero på att jag flyger med Air Baltic och ska mellanlanda i Riga?
Det känns lite dodgy..
Anyway, Eija ringde och väckte mig för någon timme sedan och nu sitter jag här och panik-googlar så att jag ska ha stenkoll på allt.
Vad visar sig då, när man börjar gräva runt?

Jo, era dårar det ska jag tala om..
Jag är bara tillåten att ha ÅTTA kg's hand-bagage istället för tio..
Och om de godkända måtten stämmer med mitt jätte-handbagage har jag inte den blekaste om..
Dom har dessutom en avgift för bagage oavsett vikt, och det är €10!
Drar jag på mig övervikt så är det €15 per kilo.. Gulp.

Och dessutom så försöker jag klura ut om jag måste skriva ut biljetten, eller om det räcker med passet som det oftast gör, men det står det ingenting om..
Jag vet inte om jag vågar ta risken, kanske dumt att chansa?
Jaha, då blir det till att stressa iväg till ett internet-café! Niiiiiiiice!

Vilken rivstart på morgonen? Usch.
Nu - dusch!
Sen - promenad med Paço, samt hitta ett internet-café med utskrivare!
I mån av tid - MAT!!



Kommentarer
Lina

Hoppas allt gick bra vännen!

När jag flyttade till Istanbul åkte jag med AirBaltic, så jag vet ALLT om deras regler om övervikt... När jag ringde runt till olika transportföretag o frågade om de kunde ta ett par låder sa alla att det var billigare att ta övervikt på flyget, ehh right. Förutom en då som sa "man flyttar inte till Turkiet dom flyttar hit..."


Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback