strength!

Några tankar bara..

Nu när man har vart borta från den svenska verkligheten ett tag så fick jag mig några tankeställare.
Först och främst så är jag så sjukt imponerad av ensamstående mammor.
Där en relativt ung tjej tar hand om ett eller fler barn hela ensam, för att svinet till pappa inte behagar att ta sitt ansvar fullt ut.
Fan, tummarna upp tjejer!
Ni gör ett sånt sjukt stort jobb och jag är så imponerad av eran styrka och kraft!

Och det andra är människor som inte kan glädjas åt andras lycka utan på en gång ska försöka hitta fel.
Är det fel på självkänslan, eller är det så att deras liv är så innehållsfattigt att dom har svårt att glädja sig åt att andra har det bra och kanske har träffat någon som gör denna person lycklig?
Att istället för att bli glada och ge denna person lyckoönskningar, så börjar man på en gång att hitta i fel och fokusera på det negativa?
Fy vad trist säger jag bara, ryck upp er och försök bli lite mer positiva.
Det negativa kan man fokusera på om det verkligen existerar, innan dess så ska man faktiskt försöka se det positiva och vara glad för varandra istället!
Människor och framförallt vänner ska hålla ihop, hålla varandra om ryggen och stötta varandra istället för att ge ifrån sig negativ och stämningssänkade energi!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback