Alanya 30 grader VS Istanbul 20 grader.. Hmm.

Då var man hemkommen till ett kyligare Istanbul efter tre sköna semesterdagar i Alanya.
Jag visste att jag skulle åka hem någon gång idag, men sköt undan dom tankarna och trallade runt under dagen som om hemresan inte existerade.
Jag kan erkänna att tanken att stanna en extra dag och missa en dag i skolan crossed my mind, men jag tog mitt förnuft till fånga.

Idag ville jag gå till Damlataş för att hälsa på grabbarna, så Onur åkte och fixade lite med sina business och jag fick en stunds egentid. :)
Satt hos Veli och drack thé samt pratade i någon timme och därefter gick jag till Levent och gänget.
När jag kom till Palm beach så beställde jag en coctail för att förhöja semesterkänslan något, så där låg jag på kuddarna för mig själv och svettades & njöt.

Meddelade O om att jag behövde åka hem ikväll i och med att skolan startar imorgon, så jag hade tänkt något i stil med 9 flyget så jag kunde pressa lite till, men då var tydligen biljetter ordnade till klockan sex.
Dessutom så hade hans bror kommit från Ista till Alanya för att transportera hem mig..
Hmm ok, som att man aldrig har flygt på egen hand förut? Haha..
Men tanken var fin antar jag.
Jag låg och hade fullt upp med pressandet när Adem (brorsan) och en springpojke kom skyndade och meddelade att det var brådis! 25 minuter innan planet gick anlände vi till flygplatsen.. Turkar, turkar..

Det här med springpojkar är något jag har svårt att vänja mig vid i O's sällskap.
Har har ständigt en pass-up med honom vart han en går, både i Istanbul och nu i Alanya. Som en betjänt typ?
Alltså det är snudd på att dom knyter hans skor och knäpper hans skjorta.
Dom behandlar oss i princip som blåblodiga människor, och det känns bara fel..
Är det någon därute som vet vad hela den grejjen handlar om? Please tell me.

Allt som allt vart det 4 timmars solande under dessa tre dagar, vilket jag är mindre nöjd med, men för att tänka positivt så finns det ju tack och lov solarium här! :)
Och snacka om att Alanya började bli öde?
Kolla in korten, har då aldrig sett gatorna så tomma.. Inte ens i början på Maj.

Imorgon börjar allvaret igen efter sex välbehövliga semesterdagar, blir spännande och tufft att hoppa på fortsättningskursen.
Inväntar förövrigt fortfarande svar från mina chefer, håll tummarna för mig! :)




Sommar och sol! Hur var eran helg? :)




Kommentarer
Ela

Jag tycker nog att han sitter lite väl nära hehehe


Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback