2009-10-11.

Vilken skam! 0-1, what is up with that?
Jag kan inte heller direkt påstå att jag var ödmjuk jäntemot våra danska vänner innan matchen.
We're going to kick your as guys, moahaha!
Jaa, det fick man ju äta upp..

Hur som helst så var det en trevlig kväll, vi satt på en irländsk pub och käkade, drack och kikade på matchen.
Hm, en irländsk pub i Turkiet där dom har ett liveband som spelar spansk musik.. Identitets-kris?
Därefter kom Louise, Tayfun och Nilufer och vi rörde oss vidare mot en överfylld nattklubb som spelade balkan musik.. Hmm. :) Men det var trevligt och väldigt annorlunda.

Musslor som fyllekäk - självklart! Därefter hem..
Idag åt jag och Louise en mindre nyttig frukost och gick därefter hem till mig.
Blir inte mycket till action idag, kanske en sväng förbi solariumet och därefter middag samt plugg.

Något jag tänkte på också.. Här i Turkiet står dom överallt och säljer rostade nötliknande saker så jag köpte mig en påse igår på väg hem för att prova på hur det egentligen smaker.
Ok, dom smakar som dom ser ut. Mindre spännande med andra ord..
Köper du en påse i Sverige och inser att det är inget för dina smaklökar så slänger du den, för nötterna svalnar så småningom och därmed försvinner smaken som man vill få ut.
Så fungerar det inte riktigt här, för du vet att folk verkligen uppskattar att få lite nötter.
Jag sträckte in påsen med nötter till en taxichaufför som glatt tog sig några nötter, snubben i ciggaretståndet, gubbarna som satt och drack te på gatan, den äldre tanten som jag passerade på gatan..
Ja, kort och gott så fick alla lite nötter och det var inte någon som tackade nej.
Skulle du ta emot nötter eller något ätbart från en främling på gatan i Sverige?









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback