Cumartesi - Saturday - Lördag

Lördagen startade med 1 timmes snoozande på väckarklockan..
Det var sightseeing och shopping i Asien inplanerat under dagen tillsammans med käraste Malin.

Turkisk frukost och därefter promenerade vi utefter havet tills vi kom till Bağad Caddesi’s start där vi svängde upp för att gå i affärer.
På denna gata finner man allt.
Burberry, Gucci, Dolce & Gabbana, Louis Vuitton butiker samt Mango, Beshka Topshop och Zara butiker om vartannat.
Det finns allt för alla smaker och plånböcker.
Lite shopping och lunch och runt fem tiden hoppade vi in i en taxi för att återvända till Europa.
Vi hade en bordsreservation på restaurang 360 på Istiklal klockan åtta så vi kände att det kunde vara välbehövligt med en disco-nap innan födelsedagsfesten på kvällen.
Okej, klockan är alltså fem och det tar cirka 20 minuter att åka till Taksim från Bağad Cadde om trafiken är normal..
Vilket den absolut inte är mellan 7-9 på morgonen samt 17-20 på kvällen.
Jag tänkte att det kanske skulle ta oss 1 timme..
TJENA, klockan åtta då vi hade bordsreservationen var vi framme vid Marmara Hotel!
TRE timmar spenderade vi i en taxi, och dessutom kissnödiga så det stod härliga till!! Fy, vilken pina det var!

Powernap var bara att glömma, jag rusade hem för att göra mig iordning samt beställde mat i form av hemkörning som aldrig dök upp!
Jag drog en eftersläntrare på restaurangen så det vart middag för mig medan C & D sippade på efter-maten drinkar.

Stället som Yunus hade abonnerat var ett gammalt museum som var omgjort till någon slags restaurang/bar.
Vilken fest! Temat var Pimp and Hoes, och hans gäster hade verkligen kört på fullt ut och det var så kul att se alla galna outfits!
Det hade satsats rejält på festen, och vi hade det riktigt trevligt!

På båten från Eminönu (Europa) till Kadiköy (Asien).


Brunch på Sütüs.



Gratis ute-gym utefter hela havs-promenaden.


Lite hav och sånt..


Kusinerna Daniel och Malin samt min älskade Charlotte spatserar!


Middagsmys.


Jag och Dan the man!


Stal en pimp-stav!


Charmika!


Pimps and hoes!


En glad Daniel!


Storslagen födelsedagsfest!


C & D


Lite bar om rumpen stumpen..


Stiligt gäng!


Jag var stygg..


Liten födelsedags-tårta..


Skön dekoration, haha..


Jag och Emre pimpin haaard!


Jag och Yunus kusin.



Kommentarer
Anonym

Vi var alltså på samma fest i lördags... :)

Hur stor är sannolikheten och utan att träffa på varandra...

annika

du ser ju ut att ha gryyyyyyyyymt kul! PUSS

2009-10-19, 07:20:38
charlotte

Awesome pics!!

2009-10-19, 21:35:29

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback