Cuma - Friday - Fredag

Jisses, jag vet inte vart jag ska börja, hur mycket jag ska utelämna eller vilka bilder som ska laddas upp.
Vilken helg!

Jag får sammanfatta mig i och med att jag inte har uppdaterat på hela helgen, annars kommer inlägget ta er 1 timme att läsa..
Förvisso tycker jag om att skriva, och detaljer är bland det bästa jag vet men jag tänker på er.. ;)

Fredagen i skolan gick enormt segt, säkerligen för att jag längtade enormt efter att helgen med Charlotte och Daniel skulle starta..
Vi möttes upp i Kabataş för att åka mot Sultanahmet, turisterna måste ju självklart besöka blåa moskén!
Tyvärr så tillät inte vädret en fullständig sightseeing, så vi drog oss mot en restaurang relativt fort för att mätta våra utsvultna magar.
Beställde massor av turkiska rätter, förvisso så var detta på en turistrestaurang och maten smakade tyvärr utefter det..
Absolut inte äckligt på något sätt, men det går att få tag i så mycket bättre.

Klockan åtta mötte jag upp C, D och Malin utanför deras hotel för att sätta oss i en taxi till Ulus29, kolla in länken..
Riktigt flashigt ställe, god mat, goda drinkar, en sinnessjuk utsikt och ett supertrevligt sällskap!
Det är verkligen ett ställe som jag skulle visa mina besökare, menyn är dock inte passande för folk med en begränsad ekonomi då varmrätterna kostade från 200-500 kronor.
Vi pratar om mig då.. ;)
Det var Daniels vän Yunus som var kvällens värd, i sällskapet fanns även hans kusin Emre samt Yunus date Melis.
Efter middagen rörde vi oss mot loungen för drinkar och därefter ner till nattklubben.
Vi var dock inte långvariga då det vankades smäll-fest på lördagen så redan klockan två begav vi oss hemåt..
Kvällen var toppklass, jag somnade med ett leende!

Lunch i Sultanahmet.


Charmika och Atatürk!


Daniel och Yunus.


Utsikten från terassen.


Middagssällskapet.


Jag och Melis.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback