Draft: Okt. 26, 2009

Åkte ju som tidigare sagt över till Asien för att möta upp Oscar.
Jag missade båten exakt, så jag satte mig ner vid hamnen i Beşiktaş med en färskpressad apelsinjuice och bara njöt av tillvaron..
Ni vet, den här känslan man kan få när precis våren kommit och man känner dom första solstrålarna värma ansiktet och kanske ser det första lilla gröna efter en lång, mörk och kall vinter?
Den känslan hade jag..
Istanbul får mig att bli så harmonisk, lycklig och förälskad i livet.

Anyway, mötte upp honom och åkte till Bağad caddesi för att mätta våra utsvultna magar och därefter mötte vi upp Onur.
Det var förövrigt Oscar som agerade kontaktförmedling då jag och Onur lärde känna varandra..
Det får vi tacka för helt enkelt, hehe.

Onurs bror Gökhan ska förlova sig snart med sin fina Ahhu, så det var familje-sammankomst, trevligt trevligt :)
Alla satt på en restaurang så vi anslöt oss till sällskapet och där spenderades hela eftermiddagen och kvällen.
Dom är så himla goa, jag tycker verkligen om dom och jag känner mig verkligen välkommen då vi är med dom.

Planen var ju dessutom utgång senare på kvällen så jag lyckades övertala Gökhan att han och Ahhu skulle följa med, så vi åkte framåt småtimmarna till Blackk i Ortaköy för att möta upp Malin, Tommy och Guray och festa loss.
Och det var en väldigt trevlig kväll in my opinion!

Dagen efter var dock inte lika angenäm.. Jag mådde så dåligt att jag inte visste vart jagf skulle ta vägen.
Förstå att jag kunde inte ens stå upp och duscha?
Kan inte minnas senaste gången jag hade en sån grov bakfylla..

Det var även MATCH-dag!
Fenerbahçe skulle spöa Galatasaray! Årets viktigaste match, och jesus kristus vilket satans drag!!
Jag har aldrig vart med om något liknande. Aldrig.
Alla vet nog att turkarna är galna i fotboll, men detta var fan sjukt haha..
Onur som är ett Galatasaray fan var tvungen att stå med mig i Feners hejjarklack!!!
Hahaha, ni kan inte förstå hur galet det var!
Mitt bland dom mest extremaste hulliganerna stod vi!
På den första platsen där vi stod så utbröt ett enormt slagsmål och folk flög vänster och höger, så vi bytte rätt fort platser till ett ställe där lite mer fredliga hulliganer höll hus..
Det var hur som helst en grym upplevelse, och vi spöade mycket riktigt Galatasaray sa det bara skrek om det!
3 - 1!!

(Jag ar hemma hos Onur i skrivande stund, internet dog igar da jag skulle publicera inlagget sa jag gör det nu, 22 timmar senare. Det finns ett antal bilder fran matchen som jag aven ska ladda upp da jag kommer hem ocksa..)





















Kommentarer
Nert

Gud vilket mysigt murrigt uteställe. :D

2009-10-28, 13:15:15

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback