Alanya - here I come!

HEJ HOPP!!
Om 6 timmar sitter jag på planet till ALANYA, woooho!
Finally! Planen var att åka för flera dagar sen, men Onur är en äkta turk och allt blir då förskjutet men idag så gjorde jag klart för honom att jag åker själv imorgon bitti om så ska vara fallet..
Ok ok, planen var att jag åker själv imorgon bitti 07:45 och att han kommer senare på eftermiddagen.
Utan att överdriva nu, EN minut efter att min bokning blivit betald och gått igenom så får jag ett sms där han skriver att han kommer köpa två biljetter till oss imorgon 8:30. VAD F?
Tack och lov så har grannarna fest och Levent, våran enda turk i byggnande var där så jag kutade upp och bad han avboka min biljett, och gav sedan klartecken till Onur.
Tamam, nu ska packningen göras och sedan kommer han och hämtar mig.
Blir kanske 2-3 timmars sömn och därefter bär det av! Läge att ställa undan vinglaset kanske..

Idag har vi (jag & O) vart på filminspelning till någon stor ny turkisk film.
Kul för han och Eren, men inte för mig..
Lagom lättad när vi äntligen efter FYRA timmar började röra på oss.
Drog till en farbrors kontor och drack te..
Helt plötsligt så drar han fram en matta och sätter på sig en mössa och börjar knäböjja och be!
Jag visste inte vart jag skulle ta vägen? Jag koncentrerade mig verkligen till MAX för att inte börja gapskratta.. Det var så absurt på något sätt att sitta där helt nonchalant med en cigg och låtsas vara oberörd?
Allah akbar säger jag bara..

Middag avnjöts hemma hos Emre och hans tjej (hon som pratade engelska).
En enorm kinabufé dukades upp på finbordet och fint vin hälldes upp i kristall-glasen. I like :)

Galatasaray matchen igår var riktigt mäktig, turkarnas passion för fotboll är sinnesjuk!
Draget på stadion var obeskrivlig..
Kan inte ens föreställa mig hur det kommer bli när Fenerbahce - Galatasaray ska spela om 2-3 veckor. JISSES!

Anyway, klockan tickar på och planet går snart, måste runda av och börja packa ner mina bikini'sar ;)
En extra tanke till Nathalie min älskade ögonsten.
Du betyder mest för mig lillesyster, utan dig vet jag inte vad jag skulle ta mig till..

VS

FENERBAHCE SÅKLART!!

Utöver det så tror jag att det enbart i Turkiet står
en häst i en rondell mitt på motorvägen och betar..




Kommentarer
Lina

Ha det nu göttans i Alanya! :) Kram!

Arree Nattan

Tack för tanken yster-dyster. Älskar dig oerhört!

2009-10-03, 14:13:52

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback