Ännu en solig dag i Istanbul har passerat..

Jag har tyvärr inga spännande uppdateringar gällande min tjänsteledighet ännu, men den som väntar på något (förhoppningsvis) gott.. :)
Jag påminner igen imorgon eftermiddag om jag inte har fått svar, så jag vet om jag ska gråta av lycka eller sorg i helgen.

Imorgon det är fest! Vi är ett rätt stort tjejgäng som ska ut tillsammans och göra gatorna osäkra..
Bland annat Malin som har bott här i över 1 år tillsammans med sin kärlek.
Henne lärde jag känna genom en av mina absolut bästa och finaste vänner Charlotte som snart är gift med sin Daniel som i sin tur är Malins kusin.
Så genom Daniel då kan vi säga! TACK DAN THE MAN!

Idag efter skolan åkte jag, Malin, Lina samt Charlotte till Sultanahmet och till vårt favoritcafé!
Vi har inte vart där på två veckor, så det kändes lite sådär med den saken i och med att jag fick en Engin Nurşani CD skiva samt gratis nota senast..
Därför gick vi in i en delikatess-butik på vägen dit och köpte en låda fin choklad till ägaren för att visa vår tacksamhet och det uppskattades!
Läxorna vart gjorda innan vi hann blinka ;) Haha..
Och jag säger som Lina, hoppas inte min lärare läser detta.
Notan var även denna gång obekvämt låg så vi gav dom rejält med dricks för att täcka upp det.

Idag på spårvagen på väg hem så ställde sig en karl upp för mig, jag vet inte om jag såg gravid, full eller gammal ut?
Jag visste inte riktigt hur jag skulle ta det så jag mumlade ett tack på en blandning mellan turkiska, svenska och engelska och dunsade ner i sätet..

Nu sitter vi hemma, poppar Coldplay och ska snart återuppta pluggandet!
Jag måste packa upp från Alanya också, har vart lat på den fronten.
Vad gör ni ikväll? Och i helgen? :)


MUMS 1.



MUMS 2.



MUMS 3.




Då är jag helt enkelt bara så pass våghalsig att jag lägger
ut bildbevis på vem som gjorde dagens läxor.. Hoho.





Kommentarer
Lina

Han kanske tyckte du såg handikappad ut? :)


Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback