Istiklal marşı

Ne mutlu türküm diyene!

Denna fras inleder dom skoldagen med här i skolorna, och det betyder något i stil med "Jag är stolt över att vara turk".
Vilket jag också är ;)

Idag är det hursomhelst nationaldagen!
Har fått varningar av folk att det kommer vara crazy ute på gatorna, som vanligt när det är någon stor dag här i Turkiet.
Jag ska iväg till Osmanbey och kika lite i affärer och sedan vid 17 så ska jag vara i Nişantaşı för att äntligen fylla på mina naglar som vid det här laget ser ut som häx-klor!
Förvisso bra i och med att Halloween stundar, men det är inget som jag är så överdrivet intresserad av..

Nedan har vi den turkiska nationalsången för er som är nyfikna;

Türkiye!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback