slajmigt!

Vaknade kors i taket upp med en utebliven bakfylla - tacka gud för resorb! :)
Nästan på en gång så kom städerskan, och det kändes på något sätt så fel att ligga i sängen och dega medans hon skurade så jag hoppade upp, drog på mig min fina, kära, fluffiga rosa morgon rock samt Fenerbahce tofflorna och insisterade på att hjälpa till!
Så morgonen har spenderars med att städa, diska, tvätta och vika kläder!

Igår var det mycket trevligt, mötte upp dansken Tommy som jag lärde känna i Alanya 2006 och gick till 360 på Istiklal och drack coctails för att sedan bege oss vidare till Nuteras för att fortsätta med samma sysselsättning.
Sedan slog det mig att jag fortfarande inte har träffat Kemal aka Dj Queto ännu så det styrdes självfallet upp i och med att även Tommy känner honom!
Kvällen rundades av i Queto's studio i Nisantasi på ett glas vin och ett privat gig - nice! :)

Förövrigt så vart jag uppraggad av en slemmig polis när jag var på väg att möta upp Tommy.
Turkiska poliser alltså..
Han stannade mig på gatan och vill kontrollera mitt pass och hur länge jag vart här osv, vilket är normalt.
Något som inte är normalt är när han börjar fråga om jag har pojkvän, om jag är kär, mellan vilka tider jag går i skolan samt vad jag gör efter skolan.... Vad fan, kom igen?

Jaja, nu är det dusch och det ska bli spännande att se hur det går att tvätta det här håret samt att styla det.. Har ingen frukost i magen så jag hoppas jag inte får ett psykbryt och sliter av skiten.
Klockan 15 anländer Oscar som jag också lärde känna i Alanya 2006, till Asien så det blir en sen brunch samt massa skvaller och mys.

Ikväll är det fest!




Kommentarer
Nina

Saknar er, och vill oxå va i Istanbul tillsammans med er:-( Tommy ser jag snart men du min lilla hakker??? :-) KRAM

2009-10-25, 10:10:23
Lina

Jag blir arg, de använder det som en anledning till att ragga turister. J-la svin.

My

Hej Mickis! Du verkar trivas som fisken i vattnet där nere?? Hur länge blir du kvar?? På lördag drar vi till Thailand (eller Tallin som Matilda säger...)

Ska bli SÅ SKÖNT, 3 veckor...Ska vinka till dig när vi flyger över Turkiet!!! SKÖT OM DIG!!!! Kramar i massor!!!

2009-10-26, 12:43:52

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback