Varmt, sıcak, hot!

Då var man i sitt älskade Alanya igen då!
Spenderade ju två veckor här i Juni, så det känns inte som en chock att komma hit som det kan kännas då man kommer hit på försommaren efter en hel vinters uppehåll.
Men det är självklart underbart! Jag blir varm i kroppen av att vara här.. (kanske för att det är 30 grader..)
Det vart ingen strand som jag hade hoppats på igår, Onur var trött..
Men idag ska jag få lägga mig i strandbrynet och plaska minsann!!
Väntar bara på att han ska vakna till liv.
Jag ställde klockan på 9, men inte ens jag orkade kliva upp ur sängen då.

Igår åt vi en god middag tillsammans med en vän till O, därefter gick vi till ett kafé och drack té, därefter åkte vi till något avlägset disco i Konakli.
Jag fick dispans när vi satt på kafét, så jag kutade iväg till Sky Lounge bar och hälsade på alla mina raringar.
Jag jobbade på Sky Lounge bar år 2006, så 'mina raringar' betyder arbetskollegor samt stamkunder.

Skillnaden blir så drastisk när man kommer från Istanbul och hit..
Här är turismen självklart den viktigaste inkomstkällan och det märks så tydligt.
Skyltar på oftast felstavad engelska för att locka turister, servitörer och klädförsäljare som ropar och vill ha ens uppmärksamhet, internationella flaggor i varje hörn, lättklädda tjejer samt den här grejjen med att typ alla turkar kan några meningar på svenska.
Det ovanstående existerar inte i Istanbul..
Skillnaden på storstaden och denna lilla strand-stad är enorm.
O frågade mig igår vilken stad jag gillade bäst, och jag visste inte vad jag skulle svara..
Dom kan inte jämföras alls..
Istanbul är storstaden som man utan problem kan bo i, medan Alanya är det perfeka sommarparadiset under somrarna.. Hmm, tur att O har ett stort hus här då ;) hehe.

Nu ska jag smörja in min likbleka kropp med solskyddsfaktor och därefter väcka sömntutan!
Ha en bra dag alla, för det kommer jag garanterat ha :)

Föregående somrar på Palm beach.














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback