Farmville, say what?

Ok, Malin har blivit Farmvilliserad... Vad tusan ska jag ta mig till nu? Alla i min omgivningen är besatta av det där idiotiska spelet.. What's up with that?

Vi kom precis hem och upptäckte till våran förtjusning att hemligheten bakom att få tvätten att torka snabbare än på 3 dagar är att ha korsdrag i lägenheten!
Stackars Gustav Atatürk Vasa var jättehungrig och vi glömde köpa kattmat, men som tur är hade vi en del tonfisk på lager så nu verkar han/hon belåten..

- Det är även jag och Malin då vi sitter med en varsin redbull-vodka. Ikväll är det utgång!
Jag har vart i Istanbul i 3 veckor och inte riktigt vart ute ännu.. (!!)
Sure, en gång var vi på Reina med Onur och Eren men det vart inte riktigt fest som jag är van vid.
Och sedan var jag ute efter mustash-festen men det var inte heller riktigt fest enligt min bedömning..
Det kanske det förvisso inte blir ikväll heller, men utgång blir det i alla fall.

Vi satt på Starbucks och öste kaffe efter en välbehövlig middag på vårt stammishak, och helt plötsligt dök Selman upp. Andra gången jag springer in i honom av slump vid just den Starbucks'en och det måste jag säga är ovanligt i och med att Istanbul är enormt och att han inte ens bor i närheten.
Han bjöd hur som helst med oss till Nuteras, så vi pluggade klart och nu är vi hemma för att styra om, dricka en drink, hänga upp andra satsen med tvätt och därefter stryra våra steg ut igen.

Bredvid oss satt en turkiskt par som fann det väldigt roande att vi pluggade turkiska så dom satt helt ogenerat med näsorna över våra böcker och anteckningar som låg utspridda på bordet och diskuterade turkiskans grammatik. Dom pratade ingen engelska men vi lyckades konversera med dom ändå.
Dessutom så vart vi 55 lira rikare av att sitta där!
Två överförfriskade svenskar gav oss pengar för att köpa mat åt den hemlösa hunden som alltid ligger utanför det Starbucks stället. Vad dom inte visste var att förmodligen just denna hund är den lyckligaste hemlösa hunden i hela Taksim då personalen på Starbucks ständigt ger den hundmat samt vatten, så vi behöll dom pengarna :)
55 lira är ca 300sek, wooho!

En delikat middag för två, 60sek.


Pluggar hårt!




Kommentarer
Anna

Hahahahha, grillad kyckling, ris and lemon - ONLY! A little bit salad.. no carrot and flowers, just a little bit. AND ONLY RISE AND CHICKEN AND FRESH LEMOOOON!



HAHAHAH.

Sorry. Flashback.

2009-09-22, 11:31:11

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback