I am moving tomorrow!!

Hemmavid! Sista natten på hotellet.. Och separationsångest som jag har så kommer jag nog sakna denna säng. Visst, hotelsängar är alltid obekväma och hårda och jag vet att jag har klagat non-stop på det här hotellet men sängen har jag faktiskt inget illa att säga om.

Jag trodde som tidigare sagt att den lägenheten jag fann var för bra för att vara sann..
Satelit TV med över 1000 internationella kanaler, trådlöst bredband (8 Mbit wi-fi broadband, är det bra eller dåligt?), städerska 1 gång i veckan och alla kostnader så som varmvatten, gas och el fixat och klart. Lägenheten ligger centralt i området Beyoglu som har nära till exakt allt.
20 minuters gångavstånd till skolan, och då passerar man ett X antal Starbucks så det blir nog en trevlig promenad. Jag och Malin ska hyra den tillsammans med inflytt redan imorgon.. €700 i månaden betalar vi för allt detta. Hur grymt är inte det? Den är stor, och sovrummen är också stora!
Allt är totalt nyrenoverat, vi blir dom första som bor där.. Det är helt fantastiskt!!! :)
Det känns så bra i magen! Och skönt också att landlorden/hyresvären/mäklaren pratar klockren engelska, så det blir inga kommunikations-svårigheter..

Så mina vänner (arkadaşlar), nu har jag precis överfört pengar till mitt konto, ska gå ner och betala för mig i receptionen och imorgon eftermiddag bär det av till mitt nya turkiska hem! Jag är så glad! :)

Jag uppdaterade precis föregående inlägg med bilder från våran 'studie-cirkel' idag för eran information. Ha en toppenkväll, jag ska plugga lite och sedan är det dags för en sista skönhetssömn i sängen..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback