Dagens update.

Idag har vädret vart kanon men imorgon väntas det hittills värsta komma.. Får se hur gatorna kommer se ut, det kanske blir till att simma till skolan. Imorgon har vi prov! Den här veckan har som sagt vart sjukt komplicerad och jag är inte alls lika pratglad i klassrummet som jag var första veckan.
Hur som helst, detta gör jag för min egen skull så jag får helt enkelt acceptera att jag lär mig i min egen takt. Jag köpte en bok idag på skolan som är en självhjälpsbok med förklaringar på engelska vilket är toppen.
Det har vi inte i läroboken som vi pluggar med så ibland när man ska göra en övning så förstår man ingenting, i och med att förklaring står på turkiska och det inte alltid går att hitta ordet pga att grundordet nästan aldrig används i Turkiskan, utan med en massa ändelser.
Vi får se om framgången blir bättre efter att den nya boken har börjats använts på hemmaplan.
Snacka om att väskan är tung.. En helturkisk lärobok, en turkisk-engelsk lärobok, en turkisk-svensk lärobok, ett turkiskt-engelskt lexikon, två stycken skrivböcker samt en mapp med lösa papper.
Det har som alla kanske förstår inte blivit en tanke på gym här nere, så jag kompletterar den uteblivna träningen med min bly-väska.

Igår vart det väldigt sent.. Jag hade meddelat Onur om att M&M (Miki och Malin) behövde vara i sängs till senast klockan 01:00, så det fick bli en 'snabb-middag' (2 timmar i Turkiet). Hans plan från Milano var försenat, så han hämtade inte upp oss förrän klockan 23:00. Strax innan 04:00 somnade vi.. 3 timmar sömn sedan skola.
Jag fick hur som helst presenter! En parfym och sen så hade han köpt två Italien tröjor som vi kan ha på oss samtidigt så vi matchar varanda, haha. Tack och bock!

M&M var döende idag i skolan och försökte kvickna till med Redbull, tack och lov så var det en riktigt bra skoldag. Normalt sett så lär hon oss 43523 nya saker per dag, men idag så hade vi bara en stor genomgång av allt vilket var enormt uppskattat!
Efter skolan så åkte jag och Onur och käkade kinesiskt och drog en sväng i ett av Istanbuls alla enorma shoppingcenter, därefter åkte vi till ett ställe som hette Kitchenette och drack té etc etc. Vi vart ett rätt stort gäng på slutet, men jag kände mig stressad över alla läxor så krävde att bli hemskjutsad.
Försökte plugga lite där, men alla blir så till sig och gör i princip klart hela läxan utan att förklara så det är inte mycket till hjälp..

Igår när våran klasskamrat Kevin satt på bussen på väg hem från skolan så var det en man som ryckte åt sig en dams väska och skulle springa av bussen, då sköt en av passagerarna honom i benet.
Det är så man löser problem i Turkiet.. Eeh.

Dagens fråga:
Har M&M flyttat ner till sin lägenhet ännu.......?

Jag ska springa ner till våran stammisrestaurang nu och hämta mat sedan ta itu med plugget, jag återkommer till bloggen om en timme eller två. En bild på min och Onurs tröjor samt från dagens lektion kan jag också stå till tjänst med.









Kommentarer
malluttan

He he vad gulligt med likadana outfits.. :) Du är duktig och smart du kommer fixa det här med skolan.

Puss på dej.. levent hälsar massa oxå.

2009-09-11, 09:16:47 http://www.metrobloggen.se/hfl
Anonym

Hahaha! M&M I like! :) Ni är så söta!

2009-09-11, 20:00:00

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback