Historia!

Sådär ja, då var shoppingen avklarad.. Planen var ju att köra en inte så spännande mat-shopping, men ni som känner mig rätt vet att det vart lite mer än så.
Vi började dagen med en varsin kebab för 10 kronor styck, helt ok... ;)
Efter cirka två timmars omkringyrande i Aksaray så hittade vi till slut shoppingcentret Historia! Där jag förövrigt var på 3D bio under mina första dagar i Istanbul.
Vi frågade kanske sammanlagt 15 olika människor på gatan om vart Migros fanns, och utan att överdriva så fanns det inte en människa som sa samma sak. Antingen fanns det inte över huvudtaget, eller så var det åt vänster, åt höger, rakt fram, bakåt eller extremt långt bort..
Malin gav upp hoppet efter att vi fått 3 olika svar, men jag var envis. Och det gav minsann resultat!
Jag var i extas när vi slutligen såg shoppingcentret torna upp framför oss så jag var tvungen att springa i affärer och dricka Starbucks innan vi kunde påbörja matshoppingen. Två par skor, ett par jeans, en tröja samt en sjal fick jag med mig hem utöver 4 fullproppade påsar med mat..

Nu är vi hemma och båda är på extremt bra humör! Jag vet inte om det är på grund av vinet som ligger på kylning eller helt enkelt bara för att vi vart ute på äventyr och tillslut kom fram till vårat mål som ett tag kändes som en omöjlighet..
Som sagt, ett glas vin och en dusch sedan ska jag träffa Onur för en drink eller liknande.
Våra grannar har fest igen och är på oss om att vi ska skynda oss och sedan komma ner, men vi får se hur vi gör där..
Vad ska alla andra göra en lördagskväll som denna?

Snygg hatt..



Kommentarer
Laura

Haha, jag var också till Historia idag, dock några timmar efter er! :) En fråga dock: varför åkte ni så långt som till Aksaray för att handla mat? Hittade hit till din blogg för någon dag sedan, så jag är en ny läsare! Hälsa Malin att jag ska försöka maila henne snart, suger verkligen på det här med mail... :P



Ha det bra!

2009-09-13, 00:53:08 http://papatya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback