Vulkanutbrottet Eyjafjallajökull.

Man kanske inte ska vara så kaxig och säker trots allt..
Har spenderat senaste timmen med att läsa på om eventuella konsekvenser från vulkanutbrottet.
I och med att vulkanen Katla som tydligen är den mest farliga, troligen kan få ett utbrott som följd av detta går man inte säker..

Om det sker kan det mycket väl sluta med att flygtrafiken blir stillastående i veckor..
Jag vet allvarligt talat inte vad jag tar mig till om jag inte kommer iväg??
Man måste ju på något sätt kunna ta sig med tåg eller liknande till något land som har tillgängliga flyg i det fallet?
För på semester ska jag, oavsett vart!

Satt och snackade med kollegan och vi har räknat ut att mina chanser är femtio - femtio i nuläget och kommer självfallet minska för varje dag om inte trafiken kommer igång..
Obehaglig känsla, jag börjar bli orolig nu..

Skulle jag ha extrem tur så kommer jag iväg, Katla utbrottet drar igång under veckan då jag är i Turkiet och därmed strandar mig där! :D




Kommentarer
Lina

Hehe eller hur! Pratade med pappa innan som sa "Lina vad bra att det inte var denna helgen du var i Istanbul" jag "ehhh eller inte, tänk vad synd om man blivit fast där liksom..."

2010-04-17, 22:36:11 http://enlangblondin.blogspot.com/
Miki

Hårfin gräns, ibland har man oflyt alltså..

2010-04-17, 22:43:53 http://mikissurroundings.blogg.se/
HAHAHAA

Vilket snoppmoln, den ska ge fan i att besudla himlen.

2010-04-18, 16:23:26

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback