För exakt 1 år sedan..

Idag var det exakt 1 år sedan jag hoppade på planet till Istanbul för två månaders studier som sedan skulle bli fyra men vart tre.
Överfylld av förväntningar åkte jag ner till ett land jag besökt miljoner gånger men en stad jag bara hört talas om.

Ansökte om förlängd tjänsteledighet så att jag skulle kunna stanna kvar i två månader extra, men stannade bara en eftersom jag tänkte åka hem till Sverige, styra upp saker och ting och därefter flytta ner för att ge mitt förhållande med O en seriös chans.
Tack och lov tog jag mitt sunda förnuft till fånga!!

Tre fantastiska månader som jag ofta tänker tillbaka på med en blandad känsla av glädje och nostalgi.
Jag saknar Istanbul så som man saknar en gammal kärlek, det är obeskrivligt.
Och hade inte arbets-situationen sett ut som den gör så hade jag pronto åkt tillbaka och jobbat och skaffat mig ett liv där.

Här nedan är mina första tre blogg-poster från första dagen på plats..
Så ovetande om allt framför mig :)


Offline update från flygplanet / På plats på hotellet / Från dagen




Kommentarer
Lina

Klokt att du inte flyttade dit med O. På ett eller annat sätt tror jag du landar i Istanbul/Turkliet en dag. På dina egna villkor.



Och hjälp vilken nostalgi det är just nu... Saknar. Också.

2010-08-28, 23:59:53 http://enlangblondin.blogspot.com/
Miki

Ja, verkligen.. Undra hur livet hade sett ut då?



Jag hoppas också jag hamnar där en vacker dag, helst inom kort.

2010-08-29, 10:52:15 http://mikissurroundings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback