CANDY!

Det här var något av det roligaste jag sett!
Jag tänkte låta O och hans vän smaka på lite svenskt lösgodis för att se vad dom tyckte, så jag ställde fram en påse karamellkungen samt en påse med daim på bordet..
Båda tittade lite skeptiskt på påsarna och sedan tog O första steget och öppnade påsen..
Han sken upp som ett barn på självaste julafton och såg genast till att allt hälldes upp i en skål för att börja smaska loss..

I samma sekund som det slår mig att det innehåller en hel del gelatin i svenskt lösgodis och att O är väldigt troende och enormt anti mot allt som har med gris att göra, så ser jag i slow motion hur han stoppar in ett vinegummi i munnen och utbrister "mmmmm çok güzel"..

Jag fick panik inombords, och ställs genast inför frågan - ska jag säga som det är eller hålla käft?!
Jag menar, det men inte vet mår man ju inte dåligt över?
Och jag vill ju inte förstöra hans moment heller??

Jag puttar över daimpåsen till honom och han smakar en och utbrister någon liknande..
Tack och lov tyckte han om dom mer, för han tog tag i påsen och la den på sin sida, och när jag sträckte mig efter påsen så daskade han till mig på handen och sa "enough" - helt allvarligt.
Jag flinade lite och gjorde ett nytt försök, men han var seriös..
Aja, jag sträckte mig efter skålen med lösgodis för att göra ett försök där, och det var inga som helst problem..

Daim är alltså en hit, då vet jag det i fortsättningen!
- Och nej... Jag sa ingenting.. :/




Kommentarer
Ela

Hahahahahaha OMG jag dör... Nej för fan du kan inte säga nått, han kommer döda dig då helt seriöst

Louise

HAHAHA, Miki'cim!! Jeg kunne altså ikke lade være med at grine! Det er så sandt, det som du lærte ham at sige "jeg elsker gris". Han ved det bare ikke!

2010-02-03, 23:03:47

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback