Inte helt bakom flötet..

Yrade runt ett tag vid Tekniska högskolan och kände stressen komma krypande tills jag hittade bokaffären där jag skulle köpa min kurslitteratur, efter att ha ringt dom och bett om en detaljerad vägbeskrivning.
Det visade sig att jag stod fem meter bredvid affären då jag ringde, kändes sådär i och med att jag var rätt upprörd i telefonen på grund av att det var så krångligt att hitta dit (vilket det i efterhand inte var)..
Tror ni inte att det visar sig att jag redan har den boken?
Och skön som jag är så bär jag alltid runt på min turkiska bok från Turkiet som jag pluggar i så fort tillfälle ges, men icke den svenska som hade behövts idag..
Hur som så öppnades aldrig den boken idag, vi körde mest på presentationer av alla elever och jag insåg rätt fort att jag för en gångs skull var hjärnan i gruppen.

Jag frågade läraren efter lektionens slut hur studieplanen för kursen i fråga såg ut och det visade sig att allt som vi skulle lära oss hade jag redan koll på.
Eller egentligen inte, men majoriteten av dom i gruppen hade inte så mycket erfarenhet och behövde lära sig saker som jag redan kan.
Då har jag anmält mig till en fortsättningskurs det vill säga turkiska 2, men jag kommer hoppa in i turkiska 3 nästa vecka för att göra deras nivåtest för att eventuellt hoppa upp till fyran..
Tvekar dock på det, kör gärna på trean för jag tror det är ungefär strax innan där jag slutade och känner att det är nog nyttigt att fräscha upp det.
Dessutom sa hon att eleverna i trean har 90% av undervisningen på turkiska och pratar bra, så jag tror inte att jag är redo för fyran då..
Hur som så var det kul att upptäcka att man hade stenkoll, en kick för mitt turkiska språk-självförtroende. :)

Vart ingen träning utan åkte direkt hem istället för att förbereda matlåda för två dagar, äta samt packa övernattnings och gym-väska.
Det är Charlotte och Miki-time imorgon, MYS!

Omelett med kalkon, skurna körsbärstomater, grillkrydda, keso
och solrosfrön! Nyttig och gott, diet ala Charlotte! (Det rimmade..)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback