Vad får det lov att vara sir?

För all del, sitt ner, jag fixar det här!
Undra om jag någonsin kommer kunna bli en fullfjädrad turk?
Jag har verkligen inga problem med att fixa och trixa med mat-relaterade saker så som förberedning, framdukning, servering, bortplockning, diskning osv osv..
OM det inte ses som en självklarhet eller ett måste, och om man faktiskt åtminstonde får ett litet tack eller lite uppskattning.
Men nej, inte i den här kulturen eller i hans värld kanske jag ska säga.
Här är det han som sitter ner och alla andra springer runt för att tillfredställa och behaga honom!
Jag blir så irriterad på det beteendet!
Okej, jag har fått det klart för mig att rika turkar ofta har "springpojkar" som kallas alltifrån betjänter till livvakter, medans jag fördrar att kalla det slavar, för det är just det det är i mina ögon!
Jag finner mig inte i det, det känns så förnedrande på något sätt..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback