-

Då är man på banan igen då..

Jag kände redan igår att jag höll på att bli sjuk men valde att inte ta någon dämpande i och med att jag tror att t.ex Echingaard och liknande läkemedel inte tar bort förkylningen, utan dämpar samt skjuter fram den.
Och eftersom det är helg nu och hela två veckor kvar till Turkiet så tänkte jag att det är ett 'bra' tillfälle att bli sjuk om man nu måste bli det.
Jag ska förvisso inte klaga i och med att jag drabbas av sjukdomar och då i form av förkylning cirka två gånger per år, and that's it.
Jag är tacksam att jag har ett sådant fantastiskt imunförsvar!

Hur som så gick fredagsölen bra igår förutom att pizzaleveransen på 40 pizzor var försenad med 35 minuter.
Det var bara ett fåtal på vår avdelning som tog ansvar och hjälpte till, och det var lite tråkigt men och andra sidan så har jag en sådan lång karriär inom restaurang bakom mig så det gick galant.. ;)
Det är ett yrke jag saknar, stressen på en restaurang under rushen är en riktig adrenalinkick för mig!

Efter det var det ju som tidigare nämnt födelsedagsfika hemma hos familjen Lennström och det var trevligt..
Det utbröt självklart krig med bajs-sprayen som jag köpte så jag luktade riktigt motbjudande!
Hans farmor och farfar var även där och alla satt bara och pratade om saker som dels var relaterat till presenterna som han hade fått, det vill säga samtalsämnen som jag personligen skulle sparat till ett tillfälle då inte personer över 80 var närvarande..
Men men, jag känner inte dom och det kanske är vardagsmat för dom! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback