Onödigt vetande.

Jag hittade precis en liten lista, och jag tycker sådana är väldigt roliga att fylla i, så here we go! ;)

1. Gjorde du något förra året som du aldrig gjort förut?

Japp, jag rivstartade 2009 med att bli utkastad från mitt dåvarande stammis-hak på grund av att jag var på tok för full och startade något slagsmål som jag inte har något minne av.

Vakten som ’kastade ut’ mig var min dåvarande pojkvän, som jag just då hade ett bråk med.

1:a Januari hade kunnat vara bättre.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag minns inte att jag gav några nyårslöften förra året?

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar förra året?
Ja, ett flertal faktiskt.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack Gud för det.

5. Vilka länder besökte du?
Malta och Turkiet tre gånger.

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
Ja, ett stabilt sparkonto, en egen lägenhet (om jag inte hamnar i Turkiet) samt så skulle jag vilja få upp party-gnistan lite som helt dog 2009.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
28:e Augusti, 1:a September.

8. Vad var dina största framgångar 2009?
Att komma över mitt ex efter 4 år, och det kan jag faktiskt tacka O för.

Att ta tag i Turkiskan och börja lära mig..

9. Största misstaget?

Att inte ha ekonomin när jag kom hem från Istanbul i åtanke.

I Istanbul levde jag rajtan tajtan, och sedan när jag återvände så stod jag där med 300sek på kontot och med en lön som inte skulle dyka upp förrän 2 månader senare.. Eeerh.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej, jag har mer eller mindre var frisk som en nötkärna under 2009!

11. Bästa köpet?
Min Sony Vaio laptop och min Nikon kamera.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Skor, kläder, middagar/luncher/fikor, resor  - 90% shopping.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, när jag fick tjänsteledigheten beviljad och visste att jag skulle åka till Istanbul och plugga turkiska i 2 (3) månader.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Coldplay – Warning Sign.

Celik – Gariban.

Ajda Pekkan - Söz.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och, jag hade en jobbig period under 2009 men det drar absolut inte ner på kvalitén på året i det stora hela.

Jag skulle nog säga att jag var lika glad, för 2008 var också ett toppenår.

Jag är en livsnjutare helt enkelt!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Pluggat turkiska!

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Hmm, ångrar väl inget speciellt men vi drar väl till med att jag borde ha shoppat mindre och sparat mer.

18. Hur tillbringade du julen?
Tillsammans med min familj. Lugnt och stilla.

19. Favoritprogram på TV?
Kollar aldrig på TV, men på webbtv kikar jag Paradise Hotel samt Andra Avenyn.

20. Är det någon som du inte längre hatar, men hatade i början av året?
Ja, mitt ex’s fru. Komplicerad story.

21. Bästa boken du läste år 2009?
Torey Haydens böcker.


22. Största musikaliska upptäckten?
Katatonia och Ajda Pekkan.

23. Något du önskade dig och fick?
Koss Porta pro hörlurar.

24. Något du önskade dig men inte fick?
Ja, att mamma vart frisk.

25. Årets bästa film?
Män som hatar kvinnor.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Jag festade två dagar i rad med nära vänner, och åt en grym middag med familj och vänner.

Samt badade i Sverige för första gången på säkert 4 år..

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja, om kärlek inte vore så komplicerat. Eller det kanske är jag som faller för fel karlar?

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Hälsosam, lugn, kär, eftertänksam, vin.

29. Vad fick dig att må bra?
Istanbul, träning.

30. Vilken kändis var du mest sugen på?

Edward i Twilight!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback