Offline update 1.

Offline update – Arlanda 4:e Januari 16:10

Sitter i telefon med banken för att få klahet i varför mitt kreditkort började strula efter att jag var på banken tidigare idag.

Det var så länge sedan jag utnyttjade kreditkortet så jag mindes självklart inte koden.

Tack och lov så kan man ju betala med kortet ändå i sambad med ID-kortet, men frågan är om det fungerar utan problem i Turkiet (läs: flygplatsen..).

 

Så jag var in till centrum idag med Camilla för att akutshoppa det sista och sedan gick jag på banken och bad om koden, men då behövdes tydligen ett nytt kort beställas i och med att kortet och koden kommer tillsammans, bla bla bla jag vet inte vad.

Och mitt problem var ju att jag behövde koden pronto i och med att jag åker idag, och behöver göra diverse inköp på både Arlanda taxfree samt på flygplatsen i Istanbul där jag mellanlandar.

Hur som så lyckades vi lösa det och gjorde som så att vi förde över pengar från kreditkortet till mitt kontokort.

Hur som,  sen när jag skulle betala på Pressbyrån så kom det ett meddelande upp som sa ”kortet låst”, men transaktionen gick igenom?

Just därför sitter jag nu i Swedbanks telefonkö och lyssnar på något som ska föreställa musik.

 

Jag vet inte riktigt om varför jag delar med mig om denna ytterst ointressanta information, jag antar att det är för att jag är stressad och nervös som aldrig förr, och bara känner för att freaka loss på tangentbordet istället för att sitta och glo och tänka.

Mitt vinglas hjälper mina nerver att coola ner, men det behövs nog ett x antal till innan jag är lugn.

94sek för ett glas, jag kommer ju vara pank innan jag kommer härifrån för mitt plan är dessutom försenat.

45 minutes delayed so far, men man vet ju aldrig vart det slutar..

Malin är meddelad, så vi får se hur dom gör. Chansar och åker in till flygplatsen ändå, eller om jag får spendera timmen i Istanbul ensam tillammans med min nervositet.

Är Citadon lugnade? Eller är det enbart smärtstillande och sövande? Hmm..

Jag kanske borde äta något också, det enda jag har fått i mig idag är en tallrik yoghurt, och detta var vid 9 tiden..

Om det finns en Gud så ber jag just nu om att Du ska bedöva min hjärna och skona mig från alla tankar, nervositeten samt stressen.




Kommentarer
Thess

Jag vet en som vill ha Citodon om du inte använder dom längre. För o slippa slänga dom asså...

2010-01-06, 01:07:04

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback