Offline update 2.

Offline update nummer två – Atatürk flygplats 5:e Januari 07:04.

Vid den här tiden skulle jag har legat och sovit bredvid O, nervositeten och stressen hade vart över för länge sedan och allt borde ha vart frid och fröjd.

Men det gör jag inte ska ni ha klart för er..

Jag sitter på flygplatsen i Istanbul och väntar på mitt inrikes flyg mot Antalya där O’s bror Gökhan står och väntar på mig för att tillsammans åka till Alanya.

Planet från Stockholm var ju försenat med 45 minuter igår redan när jag checkade in, och vi vart utöver det stående lite längre innan vi kunde lyfta.

Jag hann däcka och somna, och vart väckt till maten av min nyfunne vän som jag hittat i baren.

Han skulle till Jordanien och sälja guld samt ha den här omskärelse-cermonin..

Hehe, han gjorde en rätt skön grej om vi ändå är inte på spåret om att missa plan etc.

Han kom från Åsele och skulle ta tåget ner till Arlanda, sedan hoppar han av någonstans på vägen då det är fem minuters uppehåll för att ta en cigg.

Tåg-tanten säger att det är lungt och att dom blir kvar på den stationen i några minuter till, så han tänker inte så mycket på det när dörrarna stängs.

Dom borde väl gå och få upp igen när man ska kliva på?

ICKE, tåget börjar rulla och tågtanten står i fönstret och pekar finger och gör grimaser..

Han har allt inne i tåget, bagage, laptop, telefon – rubb och stubb!

Som tur var hade han plånboken i bakfickan så han kastar sig in i en taxi som kör honom till Gävle i 160km/h, och därefter hoppar han på ett annat tåg som han åker med i någon station för att sedan tima in sitt tåg..

Alltså, det där kan man kalla DRYGT.

 

Anyway, anledningen till att jag sitter här är för att jag gick vilse och bara yrade runt i all stress igår när jag skulle mellanlanda i Istanbul så jag missade mitt plan.

Jag var övertygad om att jag var körd och skulle få betala en ny biljett i och med att jag förmodligen hade hunnit om jag bara vetat vart jag skulle.

Så var tack och lov inte fallet, så jag fick ett nytt boardingkort till morgonplanet 08:25.

Satt och hängde tillsammans med två andra ’kompisar’  jag hittat på planet,  som skulle till Indien och rajja runt i 3 månader.

Vi var röksugna så vi vart eskorterade in på en biluthyrnings firma’s kontor mitt på flygplatsen då vi satt och rökte och lyssnade på Tarkan.  Haha, Turkiet! :)

Hur som så kom jag slutligen iväg till hotellet som visade sig vara en 5 stjärnigt hotell, woohoo!

Minns ni när jag missade mitt anknytningsplan i Riga när jag skulle hem från Turkiet för 5 veckor sedan?

Då tyckte jag hotellet var superfint, men det här hotellet slog det med hästlängder!

Och för att inte bara tala om frukostbuffén..

 

Om ca 1 timme lyfter jag mot Antalya, nervositeten är icke närvarande tack och lov men jag kontrar det med att vara bakfull, extremt trött efter bara 3,5 timmes sömn och allmänt ofräsh.

Kul att se ut och må såhär vid återseendet med karln.. Fan.

 

 

ps. tågtanten pekade inte finger och gjorde grimaser, jag skrev bara så för att krydda upp storyn. Hon stod och ryckte på axlarna och såg dom ut.. ds.

 




Kommentarer
Lina

Ahh, jag älskar dina historier. Hur f-n lyckas du alltid göra dem eller träffa människor som berättar en värre än din egen. :)


Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback