Sträck ut en hand..

Idag läste jag att över 30 människor har dött i Indien på grund av 'svår kyla'.
Med svår kyla menas det 5-6 grader under natten..

Don't get me wrong, jag tycker oerhört synd om utsatta människor som har det sämre än oss och lever under svåra omständigheter, men jag kunde heller inte hjälpa att tanken som dessutom slog mig var att min kollega Sakis är där just nu.

En resa som han har pratat och sett framemot till i flera månader.
Snacka om otur.

Hur som helst så har vi alla hört utrycket "En kan inte göra allt, men alla kan göra något".
Jag resonerar alltid som så att även om jag känner att det är tight någon månad, och att det blir till att prioritera lite dom sista dagarna innan lön så har jag alltid råd att skänka pengar. Alltid!
Jag har det inte ens i närheten så dåligt som dom har det.

Så jag tycker att vi alla gör en god gärning nu och skickar iväg ett sms där man själv väljer summa som man vill skänka, gör en överföring eller vad som helst - för att hjälpa till och göra det liiite bättre för dom utsatta.
Jag lovar, ni kommer inte märka det i eran plånbok MEN det gör en stor skillnad om alla skänker lite.

Hjälporganisationer finner ni om ni bara googlar det, där väljer ni själva vad ni anser vara "den bästa".

För att skänka 50sek till Läkare utan gränser så skickar ni ett SMS med texten LIV till 72990.
Det är som ett cigg-paket, en hamburgare, ett par trosor..
- Men för dom är det en ovärdelig gåva.

Jag skänkte precis 50sek och fick ett tack-sms tillbaka med frågan om jag ville fortsätta skänka 30sek varje månad, och kunde då svara på sms'et med ordet MÅNAD.
Det är inte ens något att fundera en sekund på.




Kommentarer
Lina

Bra skrivit. Och visst är det inga pengar i vårt överkonsumerande samhälle.


Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback