Meze + raki + fisk = Istanbul-nostalgi.

Lördag och danskarna åker hem, samt Miki begår ett litet misstag som jag inte tänker dela med mig om i bloggen :)
Dagen spenderas på Palm beach därefter vidare till ett hotel som blir mitt och Linas hem för dom sista två dagarna.

Enligt bilderna på internet såg hotellet fräsht och bra ut med vattenrutschkana (!!) och läget var centralt och bra.
Det visade sig inte riiiktigt stämma..
Läget var långt ifrån bra och alla dom pengarna vi la på taxi dom sista två dagarna hade vi kunnat uppgradera oss rejält för!
Dessutom var inte vattenrutschkanan igång och vi var dom enda svenskarna på hela hotellet..
Vi och en bunt trashiga ryssar..
Det var hemskt!! :(
Min närmaste vet vad jag har för uppfattning om ryssar!!!

Men jag och Lina gjorde det bästa av situationen och såg till att spendera så lite tid på hotellet som möjligt, dvs inget sedvanligt eftermiddagshäng på balkongen med ett glas kallt rosé.

Vår bardisk och dj-bås på vårt rum.
Observera gärna stolen.. Den måste ryssarna tyckt om.






Kvällen till ära bestämde vi för att lyxa till med lite sann Istanbul-anda.
Gjorde oss fina och begav oss till Red Tower för att avnjuta en lååång välsmakande meze-raki-fiskmiddag!
En hel del bra samtalsämnen avhandlades och en flaska raki senare begav vi oss glada i hatten upp till Sky Lounge bar där det vankades turkfest!
Lördagar är SLB's dag, det är alltid smockfullt med folk och stämningen är på topp.
Eftersom dom inte siktar in sig på turister så var jag och Lina dom enda blondinerna där uppe och det märktes om man säger så..
Först kände vi oss som två utbölingar men efter inte så lång tid började pojkarna komma fram en efter en.. :)
Vi hade det trevligt, lätt en av dom bästa kvällarna och detta förmodligen för att vi inte ha planerat att gå ut.
Svängde förbi Crazy Hourse en sväng för att få en kik på ögongodiset och därefter hem..








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback