Då har jag slutligen gjort mitt i Alanya. Tack för dom här åren :)

Sista stranddagen och sista middags(rajtan tajtan)dagen.
Lina glömde sin plånbok hemma men det gjorde inget tyckte vi, det skulle ändå bli tidig och nykter hemgång eftersom hennes plan vidare till Grekland gick tidigt på morgonen.
Vi borde förvisso ha lärt oss vid det laget att det spelade ingen roll vad man bestämde sig för, det vart rajtan tajtan ändå.
Det är liksom väldigt svårt att bestämma sig för att lämna Crazy Horse när man väl kommit dit..

Det var fotbollsmatch-tittande på Palm beach, fel lag vann.
Därefter mötte jag upp Adem för avsked och sedan vidare till Crazy Horse för ett glas rosé.
Som vart två..
Tre..
Fyra..
Och där tog kontanterna slut!!
Inget kreditkort utan bara en söt portmonä och Lina hade ju som sagt glömt sin hemma.
Tack och lov tyckte vårt sällskap vi skulle vidare till Havanna och där stod det en drink på bordet innan man hann säga skål.



Vi är inte så intima som det ser ut att vi är på bilden. FYI.


Ett trevligt avslut på en väldigt annorlunda och märklig semester.

Min sista dag (i måndags) spenderade jag ensam på Palm beach.
Eller ensam och ensam, jag känner ju hela personalstyrkan samt ett flertal gäster så man hade alltid någon att prata eller hänga med.
Jag tänkte igenom dom tre veckorna som gått och hade svårt att placera semestern i ett bra eller dåligt-fack.
Det har känts som om jag befunnit mig i Alanya i 2 månader med massor av olika episoder och faser.
Jag vet att det kommer dröja lääänge innan jag återvänder dit (alltså Alanya specifikt, inte Turkiet), denna resa var på något sätt ett avslut och ett uppvaknande för mig.
Det är dags för mig att börja lägga alla tusenlappar jag spenderar på resor på nya orter och länder.

Närmast på 'nya ställen-kartan' står Bodrum, Serbien och Italien och jag ska erkänna att jag redan börjat smygtitta på biljetter.. ;)

Nu är snart mitt nattpass över och 5 dagars ledighet ligger framför mig..
Synd bara att jag har ett tresiffrigt belopp på kontot efter Turk-resan, haha.

Är det dags att bli tvättäkta turist då kanske..?




Kommentarer
Elisabet

Tycker du ska lägga till marmaris till din lista! :) besöka mig lite nästa år kanske?

2010-07-16, 11:04:54 http://elisabetwallgren.blogg.se/
Lina

Vad semestern än innehöll så hoppas jag att du tyckte den avslutade på topp! Jag hade en grym vecka tack vare dig.

2010-07-19, 20:56:36 http://enlangblondin.blogspot.com/
Miki

Semestern kunde inte av avslutats bättre än vad den gjorde, sista veckan var kanon - tack vare Dig! :)



Elisbet, jag har redan avverkat Marmaris i yngre år och jag tycker det är som Alanya.. För mycket turister.

Det blir Bodrum next, därefter Cesme ;)

2010-07-21, 12:15:11 http://mikissurroundings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback