Day 2.

Kilade självfallet iväg till Palm Beach första heladagen, dit även Malin, hennes lillesyster och Guray kom.
Trevlig dag och riktigt skönt väder eftersom det aldrig blev såhär tryckande hett det kan bli här.
Det var hela tiden behagligt!
Något som däremot inte var behagligt var då hela personalstyrkan började stirra ut mot horisonten och pratade upprört.
Vi förstod att något hänt eller var på väg att hända och spetsade öronen.
Under bara den senaste veckan har flera personer dött här i Alanya på samma strand på grund av alla vågor..
Nu var det någon som sett en kropp ute i vattnet och det dröjde inte många minuter förrän varenda människa på hela Palm Beach stod upp för att följa händelseförloppet..
Jag fick panik då jag såg något stort guppa upp och ner 100 meter ut i vattnet med vita badbyxor..
Det var så surrealistiskt och obehagligt, och den hjälplösa känslan av att inte kunna göra något var hemsk!
En dykare ur sjöräddningen kom snabbt till plats och ansträngde sig till det yttersta för att kunna ta sig förbi dom högsta vågorna närmast strandbrynet.
Så småningom skickades även båtar och jetski's ut för att hjälpa dykaren.
Stämningen på stranden var verkligen tryckt och det var inte många ord som utbyttes bland gästerna medan alla stod och stirrade ut i havet..

Efter en lång stund då alla volonterande hade sökt på helt fel ställe (på grund av dom starka strömmarna) konstaderades det att det var två carettor (sköldpaddor) på 60kg var..
Självklart hoppas jag att det stämmer, men jag såg faktiskt kroppen, och dessutom sökte dom på helt fel ställe..
Vila i frid vem du nu än var.

Jag snörade på mig joggingskorna och sprang hem, vart middag med O och Adem senare och därefter utgång.
Hade hyffsat kul, åkte förbi O's vän och hängde på hans terass med massa folk innan det vart en seeen hemgång.

Fulfan och jag.


Anita och Nattan.


Onur och jag.


Anita, Tuncay och jag.



Tvingar på Tuncay slöja! :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback