Han dog framför mig..

Efter ett pass på gymmet igår gick jag och inhandlade bakartiklar för att baka för första gången på väääldigt många år..
Innan jag hade hunnit påbörja min smet hörde jag världens duns ute på altanen!
Förstod vad det var och sprang ut där jag hittade en stackars skata som flugit in i våran glasveranda och låg och flämtade..
Rusade in och hämtade en handduk för att lägga upp den lille fågeln på en kudde så han kunde återhämta sig..
Stackarn låg där och flämtade och spretade med tungan och jag stod och försökte prata lugnande och bad han överleva, jag var helt skärrad!
Helt plötsligt så jag honom ta ett djupt andetag samtidigt som han spände ut hela kroppen och klorna, och då trodde jag verkligen han kvicknat till och skulle vilken sekund som helst flaxa iväg...

Men så rullade han bak ögonen och hela hans lilla kropp vart helt slapp och död..
Den lilla stackars fågeln dog framför mig!!!! :((

Jag vart så chockad så jag började störtgråta!
Stod där helt ensam och grät i flera minuter och det kändes som om alla skator hade tystnat och tittade på samtidigt som dom hade en tyst minut för sin bror..

Samlade mig, gick ner i garaget och snickrade ihop ett litet kors för att sen gräva en liten fågel-grav bredvid vårt äppelträd..
Lyfte upp hans slappa lilla kropp och begravde honom..

Fy, det var fruktansvärt sorgligt.. :(






Kommentarer
Lina

Vila i fred.

2010-06-13, 14:49:28 http://enlangblondin.blogspot.com/
jenny

fint du gjort gumman. ses imorn. puss

2010-06-13, 17:20:50
Elisabet

Usch vad sorgligt. Vila i fred!


Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback