Vilken lättnad!

Min frisör gjorde precis min dag! :)

Ni alla vet ju om den dryga historien med mitt hår som visade sig vara något annat när jag väl tvättade det.
Vissa säger att det är supersnyggt, bättre än rakt hår, majoriteten är karlar.
Och vill alla vet ju att dom inte ser detaljer som vi tjejer gör.. ;)

För att ge er en mindre overview så sa dom från början att jag skulle få pengarna tillbaka.
Den totala kostnaden hamnade på 7000:-, men där drar jag av 2000:- för slingor samt uttagning av det andra håret, så då antog jag att jag skulle få tillbaka 5000:-..
För mig kvittade det om jag skulle få pengar eller nytt hår, för pengarna hade ändå gått åt till nytt hår.

När min frisör fick klartecken från hår-grossisten att dom kunde reklamera håret så sa dom att jag skulle få nytt hår istället, men denna gång från det företaget som jag hade tipsat dom om.
Perfekt tänkte jag, för jag skulle ändå ha beställt hår från dom om jag skulle fått para..
Bokade in en tid med henne samt nämnde att jag utöver det vill ljusa upp håret ytterliggare, dvs mer slingor.

Kollade in hemsidan och såg att mängden hår jag skulle behöva gick på 2800:-..

Jag tror inte att dom medvetet hade tänkt blåsa mig, jag har vart hos dom många, många gånger och alltid blivit supernöjd plus att dom är så otroligt trevliga.
Meeen jag kunde inte släppa tanken på om dom skulle ta betalt för slingor eller ej, för enligt mig är det inte mer än rätt att jag skulle få dom gratis.

Dels för att jag som kund betalat en hel del pengar för något som inte alls var vad jag hade beställt.
Fick dessutom vänta i två veckor på att det skulle åtgärdas, plus att jag kommer spendera ett flertal timmar på min lediga tid för att fixa det.
Utöver detta var det en rätt skön mellanskillnad på 2200:- som jag definitivt inte tror dom tar i timtaxa..

Så, jag var supernervös över att lägga fram detta till min frisör och ifrågasätta om dom skulle ta betalt eller ej.
Jag hade full koll på mina argument, men jag hade inte den blekaste om hur jag skulle lägga fram det..
Det var ett ångestmoment för mig, därför att jag avskyr att klaga.
Speciellt om jag blivit bekant med personen.

Igår ringde jag efter mycket om och men, fick inget svar, testade på det andra numret men där var det upptaget.
YES tänkte jag och skickade snabbt iväg ett sms om vad jag hade för ärende, något lättare än att stamma fram skiten i telefon.

Idag ringde min fantastiska frisör och sa att dom bjuder på slingorna!
Utan att jag ens frågade!! Jag skrev bara i sms'et att jag ville veta hur mycket dom skulle ta..! :))
Wooho, är så glad och lättad!

I'm blonde, what's your excuse..?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback