Sagolikt.

OBS. Mitt sista inlägg angående bröllopet, jag lovar :)

Kollade lite klipp från bröllopet idag igen och jag blir verkligen rörd i början på Kungens urtråkiga tal då han stelt gratulerar Drottning Silvia på deras bröllopsdag, sedan släpper mikronfonen, går fram och kysser henne på handen och ger henne en ros.. Aaaaw!
Jag kollade på dom 10 sekunderna säkert sju gånger om och noterade att allas ansiktsutryck vart lika förvånade då det gick upp för dom vad Kungen var på väg att göra.. Så fint! :)
Och Silvia blir alldeles rörd!

Och för att inte tala om valsen, den var också fantastisk!
Gammaldags, stiligt och kungligt!
Det är rätt kul också när alla ska klappa händerna i takt då dom dansar, men alla gör helt i otakt, haha!
På tal om kungligt så rös jag varje gång då trumpterna tutade igång när någon skulle hålla tal..
Och visst var Daniels pappa Olles tal fint?
Han verkar vara väldig go och human..
.. Ungefär som sin son.... Eeerrhhh.

Och jag måste bara tillägga en sista grej.
Håller med tidningarna om att Daniels tal var väldigt vackert, men nervositeten lyste tyvärr igenom för mycket..
Jag ska inte säga att jag inte förstår att han var nervös, för det gör jag!
Jag skulle aldrig i hela världshistorien våga göra det, inte en chans..
MEEEN jag kan inte heller sticka under mattan med att jag bet på naglarna, knep ihop ögonen och skämdes för hans skull när jag lyssnade på talet under visa episoder..
Han läspade som aldrig förr, och mumlade för sig själv i pauserna mellan talet då publiken klappade händer etc, hahaha!
Lyssna på då han ska påbörja sin roliga historia om grodan, när alla börjar skratta >> Spola fram till 02:50.
Han liksom stönar/mumlar då han blir avbruten, hahahahaha! :))
Stackarn, han måste ha haft en grov ångest innan han skulle ställa sig upp och hålla det där talet..

Mysig romans mellan Kungen och Drottningen :)


Prinsessa och prins dansar vals, som i ett sagobröllop.. :)



Kommentarer
Lina

Amen jag tyckte talet var superfint, ärligt, äkta och så fint. Rakt igenom! Inte ett öga torrt.

2010-06-25, 23:55:43

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback