Offline update från flygplatsen.

Jag insåg väl innerst inne själv att det inte skulle bli mycket till sömn hemma hos min bror Daniel och mycket riktigt, ett flertal cigaretter och koppar kaffe dracks medan olika samtalsämnen avhandlades.
När det var en timme kvar innan jag behövde åka tillbaka till kontoret rundade vi av och jag slängde mig på soffan med sjalen för öronen till ett försök att somna in men icke.
Jag var väl precis på gränsen till att somna då alarmet på mobilen gick igen för jag kände att det tog emot att gå upp och ögonen sa verkligen ifrån, speciellt när jag kom ut i ljuset.

Köpte en baguette på T-centralen och bänkade mig sedan på bussen, hade även där tänkt att få en timmes sömn men jag kunde inte lägga ifrån mig boken som jag höll på att avsluta.
Kungsholmsmorden av Lars Bill Lundholm, bra och helt klart läsvänlig svensk däckare som verkligen lockade fram sommarkänslorna..
Incheckningen på Skavsta gick mot all förmodan faktiskt bra!
Ingen övervikt på den incheckade bagaget,  men däremot var jag riktigt nära på handbagaget som även skulle vägas – EFTER det andra bagaget redan checkats och skickats iväg.. Smart affärsdrag!
10kg är man MAX tillåten att ha, och min väska vägde 9,9kg.. FLYT!
Det finns en Gud! (Förutom mig..)

Sitter nu i vanlig ordning i baren med ett glas vitt vin och offline-bloggar. Standard med andra ord.
Ska snart ta ett sista bloss och därefter hoppa på planet och förhoppningsvis få några timmars sömn..
Kan behövas eftersom det blir fullt drag med start från att jag landar.

Jag uppdaterar imorgon och berättar om kvällens bravader!
Simma lungt.. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback