pluggis!

Sådär då har man avklarat veckans turkiska lektion med galans!
Jag tog två timmars lunchrast idag för att hinna med kursen.
Lite drygt för när jag anmälde mig till turkiska kursen så var det ju halv sju på tisdagar vilket passade perfekt ihop med mitt schema, men nu eftersom jag hoppade upp en klass så vart det halv sex på måndagar istället och det krävdes att vi ändrade om en hel del i mitt schema..

Något som också känns lite halvsegt är att jag inte tycker vi lär oss så mycket nytt på lektionerna..
Nu har det gått 1 månad, det vill säga fyra lektioner och jag har inte lärt mig mycket mer än några nya verb och ord men that's it..
Det kanske bli bättre allt eftersom men jag tycker personligen att vår lärarinna är lite förvirrad ibland och fastnar på helt onödiga saker.
Idag gick hon stenhårt in på en konversation och vad för folkgrupper det fanns i Turkiet - på svenska!
Hello, vi är inte här för att lära oss samhällskunskap eller historia, utan det turkiska språket!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback