Håret är ju för fan krulligt!!!!

Jag har glömt att dela med mig om något insåg jag precis..
Jag spenderade väldigt många timmar hos frisören förra veckan för att göra en lite sommarförändring uppe i barret.
För 7.000:- tog jag ut min hårextensions, slingade håret, klippte det samt satte in nytt hår i en ljusare nyans och det tyckte jag verkligen var ett överkomligt pris om man jämför med vad jag har betalat dom tidigare gångerna i Istanbul!
Det är fortfarande mycket pengar och man hade fått många skor för dom slantarna, men jag har blivit helt beroende i att ha ett långt svall.. :)

Denna gång var första då jag skulle lägga mitt hår i en ny frisörs händer, och självklart var jag nervös!
Förvisso var det en frisör jag litar blint på och som jag aldrig kommer överge, men eftersom det var första gången jag skulle göra extensions i Sverige så var jag orolig för resultatet..

Resultatet vart till en början grymt, känslan av att ha lagt in nytt fräsht hår är oslagbar..
Kändes kul också med en ny färg, lite ljusare passar bra till sommaren.
Dessutom gick det mycket fortare att göra det här än dom otaliga timmar jag spenderade på det i Ista!

MEN idag efter jag tvättat håret insåg jag till min skräck att när håret sakta började torka så var det krulligt!!!!
VAD I HELVETTE????????
Jag tycker det är superfint med lockigt hår, och i vissa fall krulligt också men inte om man själv har spikrakt hår för kontrasten ser inte klok ut!!
Man ser så tydligt att det är fejk!

Så nu måste jag gå till min favoritfrisör och byta ut mitt normala glada jag till en sur missnöjd kund..
Antingen ska jag ha avdrag på priset eller så får dom göra om det, punkt.
Att få pengar tillbaka känns förvisso mer frestande, mitt kort har lämnat min trygga plånbok för att dras i diverse kortmaskiner lite fööör ofta sedan den 25'e..

Oavsett, vad tyckte ni om färgen?



Kommentarer
Christer E

Fräsch färg och snygga naglar som en liten bonus! ;-) Smart produktplacering i bakgrunden förresten, dags att löneförhandla? :P

2010-05-29, 21:24:29 http://christerekman.blogspot.com
Miki

Haha, du har koll du! ;)

2010-06-02, 11:48:08 http://mikissurroundings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback