Ett evigt väntande hela livet ut?

Ser ni mönstret?
Jag har sådana svackor efter att jag var utomlands och jag är så sjuuukt less på Sverige!
Vad tusan gör man här under sina bästa ungdomsår, spenderar tiden med att gå och vänta i 1 månad på nästa resa?
Nej, fy farao!

Jag har precis tagit ett klokt och vuxet, icke-impulsivt beslut.
Nu har jag maxxat upp betalningen till mitt lån till 5000:- i månaden så att skiten försvinner någon gång, och så fort det är borta så har jag inget som jag behöver tänka på i Sverige!
Nästa vår, lets say March, då packar jag en stor resväska och köper en enkelbiljett till värmen (läs; Turkiet).

Pappa är på mig och klagar på att jag inte upptäcker världen, utan bara åker mellan Turkiet och Malta, men jag bryr mig inte om att se världen.
Jag älskar Turkiet, jag blir så harmonisk och lycklig där, så jag lägger hellre min tid och mina pengar på att åka dit än att yra runt som en förvirrad turist med karta på något annat ställe bara för att ha 'varit där'.
Och yes, jag kanske hittar ett annat paradis, men vart skulle det då vara där dom pratar turkiska?
För jag har ju förmodligen hört majoriteten av dom flesta språk och inget kommer i närheten av turkiskan..

Nu ska jag leva på existens-minimum i 1 år, betala av lånet som förvisso kommer gå rätt fort och sedan max-spara så jag har ett fett kapital då jag åker ner.
Då slipper man oroa sig för ekonomiskt relaterad saker så som lågavlönade jobb, utan bara njuta och veta att man har en back-up om det skulle skita sig.

You only live once, kan ni förstå det någon gång??? Jag är 23 år gammal EN gång i hela mitt liv.
Klockan tickar..




Kommentarer
Lina

Du får sluta snacka om att klockan tickar när du bara är 23 år... Blir lite lätt patetiskt i en snart 32 årings öron (som dessutom livskrisar just nu...). MEN du gör helt rätt i att vilja leva som du känner för. Det ska man göra hela livet. Finns inga regler för hur man vill leva, mer än att man ska leva så man mår bra. Om det är att bo någon annan stans än i Sverige så go for it!!! Livet har dessutom en tendens till att i slutändan lösa sig till det bästa.

2010-05-03, 17:04:53 http://enlangblondin.blogspot.com/
Miki

Du har rätt, du är min förebild!

Man ska aldrig låta åldern hindra en från att resa och leva livet.

Jag har på något höger ofta trott att jag sitter med en unge då jag är 26-27, men det finns inte en chans på världskartan..

Nu ska lånet väck, sen flyr jag fältet! :)

2010-05-03, 17:25:37 http://mikissurroundings.blogg.se/
Paula

Det finns en vardag i Alanya också och visst kan man bygga upp et liv här precis som i Sverige :)Fin blogg du har!

2010-05-06, 11:04:10 http://closetothesun.devote.se

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback