2 dagar kvar till val.

Om ni har missat det så är det val på söndag, och jag måste säga att jag älskar hysterin kring valet men hånflinar verkligen åt nissarna som försöker snoka ut vad alla röstat på för att sedan försöka köra över personerna med sina åsikter och inte kunna acceptera någon annans tankesätt.
Vart man än hamnar så dyker frågan förr eller senare upp, och jag tycker det kan vara intressant att lyssna på alla åsikter och hur man vinklar informationen man mottager på olika sätt.
Ett påstående från ett parti kan ju tolkas olika av olika personer, true?
Och varje fråga gynnar oss alla olika, och det är inget att dumförklara andra för, utan bara att acceptera.
Jag tycker inte att det finns något parti som egentligen är helt ute och cyklar, alla har olika bra åsikter men i det stora hela finns det bara ett fåtal partier som faller mig i smaken.

Jag är inte så superinsatt om jag ska vara ärlig, har tittat på några debatter, läst diverse reklamblad och nu ikväll gjort några tester, men något jag alltid varit övertygad om är vilket block jag tillhör.
SvD's block-test är rätt bra, dom tar upp viktiga frågor som man inte tänker så mycket på, men som man sedan har en självklar åsikt i.

Det ska bli superspännande att se vilket parti som vinner på söndag och jag håller tummarna så som om det vore en fotbollsmatch mellan Fenerbahçe och Galatasaray!

Alliansen for the win.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback