Anniversary with the love of my life.

Idag var det exakt 1 år sedan jag på nervösa ben gick till skolan i Istanbul för första gången.
Lite orolig att dom andra skolbarnen skulle sno min matlåda eller kasta suddgummin på mig..
Det var även 1 år sedan jag träffade O för första gången.

I efterhand önskar jag att jag hade gjort vissa saker annorlunda idag, för 1 år sedan.
Dels skulle jag bestämt mig för att vara stenhård med mig själv och gå in 200% för pluggandet.
Jag skulle även tackat för en trevlig kväll med O och därefter inte tittat tillbaka.

Nu är det som så att det är lätt att vara efterklok, och man ska aldrig någonsin ångra något som skett för allt för med sig erfarenheter i slutändan.
Jag minns att jag hade en rejäl break-down efter några månader och kände att jag hade slösat bort min stora dröm på en idiot, och det var både rätt och fel.
Ja, jag spenderade väldigt mycket tid med en man som var totalt slöseri med tid, men man blir blind ibland när man bara ser det positiva.
Tack och lov kommer man så småningom till insikt och inser att det bara är att bryta sig loss och gå vidare.
Men jag fick också vänner för livet under mina tre månader i Istanbul, och vi hade otaliga härliga tillfällen som jag tänker tillbaka på med värme och ett leende.

Det har varit en hel del Istanbul reflektioner lately, beror most likely på att jag firar anniversary med mitt livs kärlek; Istanbul.
Längtar tills jag sätter mina klackar på Atatürks flygplats inom kort.

Dessa två låtar spelades konstant på hotellet under denna dag..
Birthday sex och Best I ever had.






Kommentarer
Elisabet

Precis rätt. Och det är ju ändå svåra tider som formar en... och du har ju en del positiva erfarenheter från Istanbul - och jag är säker på att du & Istanbul kommer fortsätta lite längre fram. Liten paus bara... :)

Elisabet

Wow vilken snurrig komentar. Skyller på att jag har jobbat två dagar i stäck med endast 6 timmars sömn. Det är inte en latmask som jag van vid.

Lina

Tänk vilken erfarenhet rikare du är tack vara O. Du har fått se flådiga ställen i Istanbul utan att betala för det, du har fått insikt i hur en trångsynt fanatisk muslimturk tänker och du har tvingats prata turkiska.



Resten av tiden hade du en sjukt kul upplevelse och som du skriver, fick vänner för livet.

2010-09-03, 15:05:24 http://enlangblondin.blogspot.com/
Miki

Haha, I got it E ;)

Jag och Istanbul har bara startat, det har du helt rätt i..



Ja L, du har helt rätt - man ska aldrig fokusera på det dåliga utan gräva ut det positiva ur allt ;)

2010-09-07, 22:19:28 http://mikissurroundings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback