On my way!

Jag trodde jag skulle ha tid att uppdatera från flygplatsen, men tidsoptimist som man är så fanns det naturligtvis viktigare saker att pyssla med..
Sov inte alltför många timmar, vaknade tack och lov upp i tid och kom iväg ungefär 05:45..
Jag kan erkänna på en gång att jag var riktigt nervös över mitt bagage, men det finns en Gud. 4 kilos övervikt på resväskan och 1,5 kilo på handbagaget + att jag hade 2 väskor, trots att man bara är tillåten att ha två.
Inte ett ord sas, och det pep inte ens om mig i säkerhetskontrollen som det alltid gör. Jag ska aldrig flyga med någon annat bolag än SAS, jag älskar er.

Glömde självklart en viktigt pinal, men den får skickas ner till mig eller så får jag helt enkelt köpa en ny..
Träffade gamla vänner som jag lärde känna i Alanya 2004 vid gate’n. Sanna och henns familj.. Världen är liten och alla vägar bär till Istanbul. Inte Rom.
Jag hade hur som helst förbokat en plats vid nögutgången för att få extra benutrymme och eftersom Sanna hade med sin knappt ettåriga Davie så var dom inte tillåtna att sitta här..
Men jag träffade en mycket trevlig man. Vi har pratat oavbrutet sedan vi satte oss ner och planen är att vi ska på sightseeing direkt vid ankomst. Hans ursprung är från Turkiet så han har full koll på Istanbul så det kan vara väldigt bra för mig att få lite tips om vart man ska gå och i vilka omården som är säkra och trygga att röra sig i.
Det är bra ibland att man har svårt att vara tyst och att inte prata med allt och alla, men skapar värdefulla kontakter och ibland vänner för livet. Jag hade nog förvisso aldrig dragit ut på dessa äventyr som jag har gjort dom senaste åren om jag inte hade vart social, men anyway man ska ta vara på sina bra sidor.

Det jag ville säga är att allt gick kanonsmidigt..
Incheck, frukost, shopping och boarding flöt på perfekt och vi lyfte i tid och landar strax i ett soligt, livligt Istanbul.. Och jo, vid skrivande stund sitter jag på flygplanet med ett glas vin men då detta postas så hänger jag på hotelrummet, men ni förstår ändå..  :)

Ett enormt stort tack och alla hjärteönskningar till Looptroop, jag skrattade verkligen ihjäl mig! Högt, så folk började undra vad det var för fel på mig.. Jag har aldrig, och då menar jag aldrig fått ett sånt underbart brev och det kommer jag spara för all framtid. Och presenten var SÅÅÅ klockren! Den kommer pryda mitt natthusbord under hela vistelsen i Turkiet. Du är en av dom bästa!!! Allt är ömsesidigt, det är en ära att få vara din vän.



Kommentarer
Looptroop

:)

2009-08-29, 10:44:11

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback