På plats.. :)

JAG ÄR TURK NU!!!!

30 grader varmt och strålande sol! Vilket väder, jag måste hitta en pool tills imorgon. Storstadsliv i den här hettan känns inte aktuellt när man är 'ledig'.
Landade 15 minuter tidigare, passkontrollen och väskuthämtningen gick kanonbra. Hörde mitt ljuvliga namn i högtalarna och vart ombedd att gå till informationdisken, så jag och min nyfunna vän Tuncay begav oss dit och där stod en liten pojk med en Mikaela Karlsson skylt. Han åkte med mig till hotellet för planen var att bege sig ut med detsamma..
Hotellet är mysigt och ligger på en enormt charmig gata, men alltså... Rummen? What's up? Mitt första intryck av rummet var att en stolt springnisse öppnade minibaren för att visa att det vara bara att välja och vraka.. Av halvdruckna vatten och champagne flaskor.. Eehh... Han tog generat bort det och mumlade något, och efter min inspektion så beslutade jag mig på en gång att aldrig mer öppna den kylen. Jag har aldrig sett en så ostädad och äcklig minibar. Mina vattenflaskor ligger för tillfället på kylning i duschen.. Som när man är på kryssning :)

Hur som helst så begav vi oss ut på stan och skulle fixa lite nödvändiga grejjor som han kunde hjälpa mig med innan han skulle åka vidare till Antalya.
- Och jag forsätter alldeles strax, måste springa ner och fråga receptionisten om alla skumma SMS jag får av Turkcell som Google Translate inte fixar att översätta.. BE RIGHT BACK!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

namn,


mail, (publiceras ej)

blogg,

kommentar,

Trackback